دبیر شورای تعامل با مراجع تقلید و روحانیت گفت: عمل به رهنمودها و توصیه‌های مراجع معظم تقلید باید همواره مورد اهتمام و توجه متولیان مجالس عزاداری باشد.

خبرگزاری فارس: اهتمام متولیان مجالس عزاداری به رهنمودهای مراجع تقلید

به گزارش قم خبر , حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: برپایی مجالس بزرگداشت و عزاداری برای اهل بیت خاندان حضرت رسول(ص)، به ویژه اقامه عزا در مصائب جانکاه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) مصداق تعظیم شعائر الهی؛ اقدامی دارای فضیلت‌های بسیار و گامی موثر در ترویج جنبه‌های اصولی و صحیح آموزه‌های اسلام ناب محمدی بوده و می‌تواند نقش بسزایی در معرفی مذهب حقه شیعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مجالس عزاداری کارکردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیاری از جمله تقویت اعتقاد و اخلاق افراد به خصوص جوانان دارد و از آنجا که این مجالس همواره در طول تاریخ منشأ روشنگری و رهیابی به حقیقت بوده و با توجه به جایگاه رفیع و گوهر ارزشمندی که در آن نهفته، بدیهی است که دشمنان تلاش گسترده‌‌ای در  راستای تخریب و تحریف آن داشته باشند.

مشاور استاندار قم افزود: در این میان گاه خواسته یا ناخواسته برخی از مجالس عزاداری با آسیب‌هایی همراه می‌شود که نه تنها عزاداری حسینی را از هدف اصلی خارج کرده، بلکه موجب وهن مذهب شده و اصل عزاداری را زیر سئوال می‌برد.

ذاکری طرح مطالب ذلت‌آمیز به بهانه گریاندن مردم، خرافه‌گویی و غلو در بیان مطالب، انجام کار‌های موهن، به‌کارگیری تعابیر سخیف و غیرمرتبط با نهضت امام حسین(ع)، رواج سبک‌ها و اشعار غنایی، مبتذل و تقلیدی، اکتفا به مداحی و سینه‌زنی و عدم بهر‌ه‌گیری از عالمان و سخنرانان مذهبی و برخوردهای کاسب‌کارانه را از جمله مهم‌ترین آسیب‌ها ذکر کرد و گفت: از آنجا که بارها مراجع معظم تقلید در این خصوص هشدارهایی داشته‌اند عمل به رهنمودها و توصیه‌های این بزرگواران ضروری بوده و باید همواره مورد اهتمام و توجه متولیان امر باشد.

وی نقش رسانه‌های عمومی را در این زمینه بسیار مهم دانست و از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست به منظور اقامه صحیح مجالس عزاداری به عالم‌محوری در هیئت‌ها توجه ویژه داشته باشند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری