مناظره اندیشه ای با موضوع ابعاد حقوقی بیانیه سوئیس به همت سازمان بسیج حقوقدانان در دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش قم خبر به نقل از مهر، مناظره اندیشه‌ای با موضوع ابعاد حقوقی بیانیه سوئیس با حضور دکتر منوچهر محمدی و دکتر امیر ساعد وکیل امروز ساعت ۱۵ در دانشگاه ادبیات دانشگاه تهران، تالار کمال برگزار می شود.

منوچهر محمدی استاد تمام دانشگاه تهران و مدیر گروه علوم سیاسی مؤسسه امام خمینی (ره) و امیر ساعد وکیلی دکتری حقوق بین‌الملل، وکیل دادگستری و مشاور دعاوی بین‌المللی است.

ازآنجاکه بیانیه سوئیس مقدمه‌ای است که در آینده تبدیل به تعهدات بین‌المللی می‌شود، توجه به اهمیت ابعاد حقوقی آن به‌عنوان یک ضرورت مطرح است.

به نظر می‌رسد این بیانیه طبق تحلیل کارشناسان حقوقی در وهله الزام‌آور نیست تا زمانی که نهایی شود، ولی آثار حقوقی در سطح بین‌المللی دارد، به این صورت که هریک از طرفین درصورتی‌که بعد از مذاکرات به اصول این بیانیه پایبند نباشد اولین اثر آن این است که کشور نقض‌کننده در سطح جهانی قابل‌اعتماد نخواهد بود؛ بنابراین، این مسئله می‌تواند به اعتبار کشور لطمه وارد کند.

پاسخ به پرسش‌هایی همچون این بیانیه چقدر در دنیای حقوق بین‌الملل بار حقوقی پیدا می‌کند و چقدر الزام‌آور است یا اینکه از چه ابعاد حقوقی در عرصه بین‌الملل برخوردار است در این نشست مورد مداقه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است این مناظره به همت سازمان بسیج حقوقدانان و با مشارکت هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، بسیج دانشجویی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و جبهه حقوقی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری