حمایت و بلکه مشارکت آمریکا در تجاوز پهپاد صهیونیستی به حریم هوایی ایران، این پیام را می دهد که سران دموکرات کاخ سفید برخلاف تبلیغات گسترده خواهان رسیدن به توافق جامع هسته ای نیستند.

به گزارش قم خبر به نقل از بصیرت، عصر یک شنبه این هفته یک فروند هواپیمای بدون سرنشین صهیونیستی به قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز، حریم هوایی ایران را نقض کرد که البته با پاسخ هوشمندانه و خیره کننده دلاورمردان سپاه پاسداران مواجه شد.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای که در این باره صادر کرد، اعلام نمود: یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد. براساس این اطلاعیه هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

این اطلاعیه افزوده است: این اقدام شیطنت‌آمیز بار دیگر خوی ماجراجویی رژیم صهیونیستی را آشکارتر و برگ سیاه دیگری به پرونده سراسر جنایت و خباثت این رژیم جعلی و جنگ طلب افزود. در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از ملت شریف و سرزمین اسلامی ایران از آمادگی همه جانبه و قاطع برخوردار بوده و حق هر گونه واکنش و مقابله به مثل را برای خود محفوظ می داند.

تجاوز پهپاد اسرائیلی به حریم هوایی کشورمان، که از عرشه یک ناو آمریکایی در آب های منطقه پرواز کرد و گفته می شود با همراهی یکی از کشورهای منطقه، وارد حریم هوایی ایران شده، اقدامی برنامه ریزی شده با مشارکت آمریکا است، که بی ارتباط با حمایت قاطع واشنگتن از جنگ صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه و نیز دیپلماسی آمریکایی در موضوع توافقنامه ژنو نیست. به عبارتی این اقدام نکات پشت پرده مهمی دارد که تأمل در آنها جهت تصمیم گیری های بعدی در سیاست خارجی کشورمان ضروری است. این نکات عبارتند از:

۱- همچنان که گفته شد مشارکت آمریکا در این اقدام محرز است و این موضوع در ادامه سیاست های قاطع آمریکا از اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در منطقه است که مثال بارز آن این روزها در غزه تکرار می شود. سران دموکرات کاخ سفید با حمایت وقیحانه از تجاوزات وحشیانه صهیونیست ها به نوار غزه، این روزها بر موقعیت خودبرتربینی و غرور کاذب صهیونیست ها افزوده اند، تا آنجا که گمان می کنند می توانند در هیاهوی نا آرمی های منطقه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

صهیونیست ها طی سال های قبل تبلیغات گسترده ای جهت ترغیب آمریکا به حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران داشتند و حتی زمانی ادعا کردند که خود مستقیما وارد عمل خواهند شد، اما ضمن این که هر بار با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی مواجه می شدند، سران کاخ سفید نیز توجهی به این هیاهو نمی کردند، اما چه شده که این بار به خود اجازه دادند وارد حریم هوایی کشورمان شوند؟

به نظر می رسد علت این امر در همان غرور بی پایه و جری شدن صهیونیست ها در اثر حمایت قاطع آمریکا از آنان در جنگ غزه ریشه دارد. آمریکائی ها با حمایت بی پرده از رژیم اسرائیل در جنگ با غزه، بار دیگر قلاده "سگ هار منطقه ای" خود را رها کرده و نمی دانند که این کار بیش از هر چیزی به ضرر خود آنان تمام خواهد شد.

پهپاد جاسوسی صهیونیست ها از عرشه ناو آمریکایی بلند شده و این به معنای دستور گرفتن ناو آمریکایی از فرماندهان ارتشی خود که تحت دستور اوباما، رئیس جمهور آمریکا و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور هستند، می باشد. این اقدام آمریکائی - اسرائیلی تا حدی شبیه است به حمله ناو وینسنس آمریکا به ایرباس ایرانی در سال ۱۳۶۷، که در زمان ریاست جمهوری ریگان جمهوری خواه رخ داد، فقط تفاوت این است که این بار آمریکائی ها مستقیما موشک شلیک نکرده، بلکه عرشه خود را برای پرواز هواپیمای جاسوسی صهیونیستی و تجاوز به حریم ایران آماده کرده اند. شباهت بزرگ و قابل توجه این است که دموکرات ها و جمهوری خواهان زمانی که به زعم خود وضعیت را مناسب بدانند از اقدامات غافلگیر کننده علیه جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی کنند.

با این توضیح مردم ایران و منطقه بیش از هر زمانی به ماهیت دغل کارانه سران دموکرات آمریکا پی می برند. دیدگاه رایج این است که دموکرات ها با اقدامات نرم و نیمه سخت علیه جمهوری اسلامی وارد عمل می شوند و جمهوری خواهان با اقدامات سخت؛ اما جنگ غزه و تجاوز پهپاد صهیونیستی آشکار می سازد که اوباما به شکل ناشیانه ای از عملیات سخت نیز حمایت می کند.

۲- حمایت و بلکه مشارکت آمریکا در تجاوز پهپاد صهیونیستی، راه دشواری پیش روی اوباما و همراهان وی قرار می دهد. پیام این اقدام آمریکا این است که سران دموکرات کاخ سفید برخلاف تبلیغات گسترده خواهان رسیدن به توافق جامع هسته ای نیستند و به هر بهانه ای می خواهند زیر پای آن را خالی کرده و دست آخر آن را به بن بست بکشانند. تیم دیپلماسی کشورمان به ریاست آقای ظریف، ماهها توان و انرژی خود را جهت دستیابی به توافق نهایی ژنو به کار بسته و تمام اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده اند، تا جائی که آژانس انرژی اتمی روز گذشته در بیانیه ای که بعد از سفر آمانو صادر کرد، تصریح نمود که « ایران به اجرای تعهدات خود در چارچوب توافق مقدماتی هسته ای که اواخر سال گذشته میلادی (سوم آذر ۹۲) به دست آمده ادامه می دهد.» در ادامه این بیانیه به جزئیات اجرای این تعهدات توسط ایران پرداخته شده است.

با وجود این همکاری ها، ضمن این که مذاکره کنندگان آمریکایی به ریاست خانم وندی شرمن، همواره تمام اقدامات خود در مذاکره با ایران را به نزد صهیونیست ها برده و ملاحظات آنان را وارد مذاکره می کنند، مشارکت آمریکائی ها در اقدام اخیر صهیونیست ها، بی اعتمادی نسبت به آنان را به اوج رسانده و آشکار می کند که کاخ سفید اهدافی خارج از بحث هسته ای را در فضای مذاکرات هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می کند. هدف برجسته و بارز آمریکا همانی است که اوباما به صراحت اعلام کرده و آن «جمع کردن پیچ و مهره های تأسیسات هسته ای ایران» است. تجاوز پهپاد جاسوسی اسرائیل نشان می دهد این هدف همچنان در رأس سیاست خارجی آمریکا در مواجه با برنامه هسته ای ایران قرار دارد و کاخ سفید خواهان رسیدن به توافق جامع ژنو نیست و مذاکرات هسته ای را تنها به مثابه پوششی جهت حمایت از اقدامات « سگ هار» خود در منطقه قرار داده است.

۳- برخی معتقدند یکی از کشورهای منطقه در اقدام صهیونیست ها نیز همکاری داشته است، اگر چنین موضوعی ثابت شود، آن جرم آشکاری است که قابل پیگیری در نهادهای حقوقی بین المللی است. چنین کشورهایی که خود از قدرت پاسخ گویی ایران مطلع هستند، از نجابت و حسن همجواری جمهوری اسلامی با خود سوء استفاده می کنند و در اقدامات ناشیانه آمریکا و صهیونیسم علیه جمهوری اسلامی و نیز محور مقاومت منطقه مشارکت می کنند. آیا برای آنان تضمینی وجود دارد که در صورت مواجه با پاسخ ایران و یا اوج گیری بحران های داخلی خود، روی کمک صهیونیست های ورشکسته حساب باز کنند؟

در همین زمینه باید یادآور شد که پیام های مخاطبانی که خبر مربوط به تجاوز پهپاد اسرائیلی را در سایت ها دیده اند، سراسر مبنی بر حمایت قاطع از اقدام سپاه پاسداران در منهدم کردن این پهپاد صهیونیستی است و اساسا هرگاه خبری مبنی بر دفاع نیروهای مسلح از تمامیت ارضی کشور مخابره می شود، چنین حمایت های گسترده ای را در داخل و از سوی ایرانیان خارج شاهد هستیم. این به معنای هوشمندی و همبستگی ملت ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور است؛ موضوعی که در مهره های منطقه ای کاخ سفید که در اقدامات آمریکا و اسرائیل مشارکت می کنند، مشاهده نمی شود.

علاوه بر این نکات، دو موضوع مهم دیگر نیز در زمینه منهدم کردن پهپاد صهیونیستی توسط سپاه پاسداران وجود دارد:

۱- پهپاد صهیونیستی از جمله پیشرفته‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین رژیم‌صهیونیستی به شمار می‌آید. "هرمس" در شعاع ۸۰۰ کیلومتری عملیات می‌کند و با یک بار سوخت گیری قادر است ۱۶۰۰ کیلومتر پرواز کند. رهگیری و انهدام چنین پرنده ای با انهدام یک هواپیمای کوچک هم تفاوت برجسته دارد. انهدام یک پهپاد کوچک جاسوسی که به انواع تکنولوژی های مخابراتی مجهز است، حاکی از توانمندی بالای هوافضای جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

در این زمینه سال قبل فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد:‌ « بارزترین اقدام نیروی هوافضای سپاه پاسداران خودکفایی و بومی‌سازی کلیه تجهیزات موردنیاز در مجموعه این نیرو بود، یعنی ما در ۵ سال پنجم حتی یک نوع تجهیزات و خرید خارجی نداشتیم. ما متنوع‌ترین تسلیحات و تجهیزات را در مجموعه نیروهای مسلح به خاطر نوع ماموریت‌ها و اقدامات‌مان استفاده می‌کنیم و غالب آنها تولید داخل است.»

این موضوع در حالی است که دشمنان نظام همواره توان پدافندی جمهوری اسلامی را بسیار پائین تر از وضع موجود نشان داده و آن را دست کم گرفته اند. این تبلیغات غیرواقعی در حالی است که ارتش اسرائیل در سال ۱۳۹۱ نتوانست پهپادی که نیروهای حزب الله لبنان تا اعماق خاک فلسطین اشغالی فرستادند را رهگیری کند. این پهپاد تا صدها کیلومتر در اراضی اشغالی تا نزدیکی سایت اتمی دیمونا پرواز کرد و سپس به مبدأ خود بازگشت. به دنبال همین ناکامی صهیونیست ها بود که دورون گاویش، فرمانده پدافند هوایی رژیم اسرائیل، که به مدت سه سال در این سمت قرار داشت، از سمت خود کناره‌گیری کرد و جای خود را به مدیر مالی نیروی دفاعی اسرائیل، شاکار شوکت، داد.

۲- موضوع مهم دیگری که وجود دارد، فرافکنی رسانه های غربی است که در موضوع تجاوز پهپاد صهیونیستی با فراموش کردن اصل ماجرا روی این موضوع مانور می دهند که تأسیسات پدافندی ایران چگونه این هواپیمای بدون سرنشین را به هنگام ورود به ایران رصد نکرده و این پهپاد توانسته تا نزدیک نطنز حرکت کند. پاسخ به این سؤال، مسأله اول نیست، چرا که اساسا این سؤال برای منحرف کردن افکار عمومی از اصل ماجراست. اساسا ملاحظات امنیتی و اطلاعاتی هر کشوری پاسخ شفاف به این موضوع را نمی پذیرد و این مسأله ای معقول و منطقی است. شاید عدم مقابله با پهپاد اسرائیلی در ابتدای ورود به کشور، یک هوشمندی اطلاعاتی است که اهداف خاص خود را دنبال می کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری