مدیرعامل ایرالکو با بیان اینکه این شرکت ۷ درصد از نیاز آلیاژ های آلومینیومی صنعت خودروسازی را تأمین می‌کند، گفت: ما توانایی تولید تمام آلیاژهای آلومینیومی خودروسازان را داریم.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم، حمید رضا بادکوبه امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه شرکت ایرالکو از لحاظ کمی ۱۸۲ هزار تن محصول تولید کرده است، اظهارداشت: این شرکت در سال گذشته با وجود شرایط تحریم ۱۰۸ میلیارد تومان سود خالص به سهامداران خود داده است.

وی با اعلام اینکه امسال درصددیم پروژه‌های که مصوب هیأت دولت را داشته اما هنوز به مرحله بهره بردای نرسیده‌اند را سازماندهی کنیم، افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۹۳ حدود ۷۵ دیگ و در ۲۵ اسفند سال گذشته ۷۵ دیگ دیگر مورد اتوماسیون قرار گرفته است که در مجموع می‌توان گفت ۱۴۰ دیگ بهینه سازی شده و و دو برابر ظرفیت دیگ‌های قدیمی آلومینیوم تولید می‌کنند. البته برای جایگزینی ۲۸۰ دیگ نیز برنامه‌ریزی شده که این کار تا سال ۹۶ انجام خواهد شد.

بادکوبه در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه در حال حاضر تا چه میزان از نیاز آلیاژ های آلومینیومی شرکت های خودروساز داخلی را تأمین می کنید، افزود: این شرکت ۷ درصد از نیاز آلیاژ های آلومینیومی صنعت خودروسازی را تأمین می‌کند البته ما توانایی تولید تمام آلیاژهای آلومینیومی خودروسازان را داریم.

مدیر عامل ایرالکو با اشاره به اینکه مواد اولیه آلومینیوم، آند و آلومینا است، گفت: با وجود تولید داخل هنوز در تأمین آلومینای کارخانجات با مشکل روبه رو هستیم به همین دلیل واردات این مواد اولیه را دنبال کرده ایم اما باید این نکته را متذکر شوم که با واردات و تأمین مناسب مواد امسال توانستیم رکود تولید ۱۸۲ هزار تن آلومینیوم را بزنید.

بادکوبه با اعلام اینکه در سال گذشته ۶۰ هزار تن از محصولات ایرالکو صادر شده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در تأمین مواد اولیه احداث کارخانه تولید آنُد است. این کارخانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن تا سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید و صرفه جویی ارزی مناسبی را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین از احداث یک نیروگاه توسط شرکت ایرالکو خبر داد و گفت: با احداث این نیروگاه امکان تأمین برق مورد نیاز کارخانه از این طریق فراهم و صرفه جویی مناسبی به وجود می‌آید زیرا در حال حاضر هزینه برق مصرفی ایرالکو در هر ماه به ۱۷ میلیارد تومان می‌رسد که رقم بالایی است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران در ادامه با اشاره به قرار داشتن نام شرکت ایرالکو در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا، اظهارداشت: موضوع تحریم این شرکت را در دادگاهی مورد پیگیری قرار داده ایم که امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.

بادکوبه در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم این شرکت در بازار حدود ۱۴ درصد است، افزود: در صددیم میزان سهم خود را با برنامه ریزی های منسجم ارتقاء دهیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری