کد خبر: 15527

کارشناس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) گفت: «آل سعود» از قبیله عنزه یا همان یهودیان خیبر هستند. جالب است که انگلیسی‌ها به آن‌ها می‌گفتند: شما از قبیله عنزه هستید و ما شما را دوست داریم!

به گزارش قم خبربه نقل از فارس، تخریب قبور مطهر اصحاب رسول خدا(ص) در سوریه و حتی قبور انبیای الهی در عراق و استمرار جنایات داعش در این کشور و نقش حمایتی آل‌سعود و مفتی‌های آن‌ها از این گروه افراطی و تکفیری سبب شد که به مناسبت سالروز هشتم شوال سالروز تخریب مزار ائمه بقیع(ع) در مرداد ماه سال گذشته با حجت‌الاسلام سیدمحمد یزدانی کارشناس ارشد مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) گفت‌وگویی انجام دهیم.

در این گفت‌وگو در خصوص ماهیت و نسب وهابیت، پیشگویی پیامبر(ص) از ظهور این فرقه، نقش استعمار در شکل‌گیری آن و زوایای پنهان وهابیت از منظر اهل سنت به طور مسبوط پرداخته شد.

گزیده‌ای از این گفت‌وگو را با هم مرور می‌کنیم:

*در نسب خاندان آل سعود دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

۱. آن‌ها از قبیله عنزه یهود خیبر هستند.

۲. نسل آن‌ها به ربیعة‌بن مانع می‌رسد.

نکته اول ثابت می‌کند که آل سعود؛ همان آل یهود هستند و نکته دوم ثابت می‌کند که آن‌ها یکی از همان دو شاخی است که پیامبر صلی الله علیه وآله پیش‌بینی کرده است.

*این‌ها نسل اندر نسل به یهودیان ساکن خیبر می‌رسند که با پیامبر(ص) در جنگ‌های مختلف شدیداً دشمنی کردند و بالاخره این قلعه توسط امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) فتح شد، اگر این‌ها تا این اندازه با امیرالمؤمنین(ع) دشمنی و جسارت می‌کنند، دلیلش همان است که قلعه خیبر به دست آن حضرت فتح شد و این‌ها ناراحت هستند و کینه ایشان را به دل دارند، اگر امروز یهودی‌ها و آل سعود در یک جبهه هستند، به همین دلیل است که آل سعود از یهودیان خیبر به شمار می‌رود.

*از طرفی دیگر جد بزرگتر این‌ها آقای وهیب بوده و خانواده آن‌ها معروف به خانواده الوهبه بودند، این هم از نکات مهم است که اگر به این‌ها «وهابی» می‌گویند از نام محمد بن عبدالوهاب گرفته نشده؛ بلکه به دلیل این است که این‌ها از خانواده وهبه هستند.

*روایتی از رسول خدا(ص) در صحیح بخاری می‌خوانم که شاخ شیطان از هم پیمانی دو قبیله ربیعه و مضر به وجود می‌آید: روایت ۳۳۰۲ از صحیح بخاری: ایمان در یمن است (منظورش اویس قرن است یا سید یمانی نمی‌دانیم) و سنگدلی در دو قبیله ربیعه و مضر است و شاخ شیطان هم از این دو قبیله به وجود می‌آید.

*پیامبر(ص) یک توصیه می‌کند: «لئن أنا أدرکتهم لأقتلنهم قتل عاد»، اگر من آن‌ها را درک کنم و دستم به آن‌ها برسد، آن‌ها را می‌کشم، همان طور که خداوند قوم عاد را کشت.

*یکی از پیش‌بینی‌های پیامبر(ص) در باره خروج وهابیت، این است که خوارج آخرالزمان ویژگی اصلی آن‌ها این است که آن‌ها سرشان را همیشه می‌تراشند و ریش خود را بلند می‌گذارند و سبیلشان را کوتاه می‌کنند و لباسشان کوتاه است.

*عبدالعزیز بن سعود رئیس حکومت عربستان، به پای سر پرسی کوکس افتاد و اعلام کرد که آقای پرسی کوکس هم پدرم بود و هم مادرم، او مرا ساخت و من را از هیچ به این مقام رساند (که رئیس منطقه حجاز هستم)، برای من مشکلی نیست، اگر دستور دهد که نصف عربستان را به او بدهم، بلکه تمام عربستان را به او تقدیم کنم.

*در کتاب بعثه الی نجد مطالب جالب دیگری هم هست، از جاسوس دیگر که با نام ویلیام شکسپیر است، البته نه آن نویسنده معروف انگلیسی، این فرد یک فرمانده نظامی بوده است. در کتاب جواسیس العرب، نوشته ریاض نجیب رئیس، از تاریخ شناسان معروف معاصر آمده که نام او ولیام هنری ارفیان شکسبیر از انگلیسی‌ها مقرب به دستگاه ملک عبدالعزیز بود، وی فرماندهی قسمت اصلی سپاه ملک عبدالعزیز یعنی توپخانه را به عهده داشت که توسط نیروهای آل رشید در ۲۴ ژانویه سال ۱۹۱۵ میلادی کشته شد.

*در خانه کعبه‌ای که الآن است، در اطراف این خانه حدود ۳۰۰ نفر از پیامبران گذشته دفن هستند و آقای حلبی(متوفی۱۰۴۴) مفصل در این باره می‌گوید: بین رکن و مقام و زمزم قبر ۹۹ پیامبر است، همچنین در کعبه و اطراف کعبه ۳۰۰ پیامبر دفن هستند.حال اینکه همه وهابیون در آنجا نماز می‌خوانند، اگر نماز خواندن روی قبر جایز نیست، پس نماز وهابیون در آنجا اشکال دارد و باطل است؟! قبر حضرت هود(ع)، حضرت صالح(ع)، شعیب(ع)، اسماعیل(ع) و ... در آنجاست.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری