رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بروز برخی از شایعات درباره شیوع یک نوع بیماری واگیردار در شهر مقدس قم را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: بیماری واگیردار در قم مشاهده نشده است/ علت مرگ 2 کودک قمی مسمومیت بوده است

به گزارش قم خبر ، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد انتشار شایعه‌ای مبنی بر شیوع یک نوع بیماری واگیردار در قم بودیم که در پاسخ به دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم با قاطعیت می‌گوییم که چنین مسئله‌ای صحت نداشته و مطالب مطرح شده شایعه‌ای بیش نیست.

وی با اشاره به فوت دو کودک در قم در روز گذشته یادآور شد: در حال حاضر کالبدشکافی در دست اقدام بوده و هیچگونه بیماری واگیرداری گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه تیمی از وزارت بهداشت نیز مشغول بررسی این مسئله هستند گفت: پس از انجام اقدامات لازم و بررسی نهایی گزارش ارائه خواهد شد.

وی افزود: تاکنون نتیجه بررسی پزشکان مشخص می‌کند که این دو کودک به علت مسمومیت فوت کرده‌اند و شواهدی در خصوص بیماری‌های واگیردار نیست و در این زمینه جای هیچگونه نگرانی نیست.

ایرانی‌خواه با اشاره به فوت این دو کودک افزود: دو کودک از یک خانواده پس از شرکت در یک مراسم جشن تولد با علائم تهوع و دل درد به مرکز درمانی مراجعه کرده و متاسفانه جان باختند.

وی با اشاره به حساسیت موجود تصریح کرد: از سوی پزشکان به سرعت والدین و تمام کودکان و شرکت کنندگان در این جشن تولد مورد معاینه دقیق قرار گرفتند و هیچ دلیلی مبنی بر وجود بیماری در آنها مشاهده نشد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری