کد خبر: 16101

یک کارشناس طب سنتی گفت: ترکیب سیر با شیر یکی از بهترین داروهای پاک کننده ریه و روده است؛ مصرف سیر کهنه از واکنش‌های التهابی و آلرژیک دستگاه تنفسی و برای پاکسازی سینه از اخلاط مضر نیز مفید است.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم، سید جواد علوی درباره گرفتگی صدا به علت تنگی نفس اظهار داشت: مشکلات مربوط به مجرای تنفسی فوقانی و مشکلات حلقی ارتباط بسیاری با گرفتگی صدا دارد.

به گفته وی گرفتگی مجرای هوایی و تنگ نفس می‌تواند موجب سرفه, تنفس دهانی و نهایتا التهاب تارهای صوتی شود که رعایت برخی تدابیر خود در رفع گرفتگی صدا موثر است.

* راه‌های رفع گرفتگی صدا ناشی از تنگی نفس

- مصرف گوشت‌هایی مانند گوشت خروس, کبک, قرقاول, گنجشک و مصرف قلب حیوانات حلال گوشت.
- مصرف سبزی‌هایی مانند شوید, کرفس, نعناع, آویشن, کدوحلوایی, مرزه
- از میان خشکبار بادام شیرین, پسته, چلغوزه, انجیر خشک, مویز مفید است.
- از میان ادویه جات زیره, سیاه‌دانه, کند, دارچین, زعفران و زنجبیل مفید است.
- مصرف سیب, انار ترش و شیرین, زردآلو, شفتالو, خربزه, میوه‌های شیرین, میوه‌های خوشبو و بوییدن عطریات و گل‌های طبیعی مفید است.
- شربت عسل, شربت سیب شیرین, شربت زعفران, شربت انجیر, شربت رضوی, عرق زنیان, چای یا دم نوش زوفا, شیر بز یا شیر گوسفند و روغن بادام شیرین بسیار مفید است.

* غذاهای مفید:

- آبگوشت با گوشت خروس, زرده تخم مرغ عسلی, آش ساده با جوجه مرغ, نخود آب, ماءالحم (آب گوشت پخته شده با کمی ادویه یعنی مقدار زیاد گوشت پخته شود و در حد یک لیوان آب باقی بماند).
- مصرف سوپی از ماش و جو پوست کنده همراه با روغن بادام, کدو, اسفناج و کمی گوشت تهیه شده باشد.
- مربای انجیر, مربای بالنگ, مربای "به", مربای سیب در وعده صبحانه مصرف شود.
- مقداری سیر در شیر جوشیده شود و کمی عسل به آن اضافه شود و کم کم بنوشند این دارو یکی از بهترین داروهای پاک کننده ریه و روده است.

مصرف سیر کهنه از واکنش‌های التهابی و آلرژیک دستگاه تنفسی و برای پاکسازی سینه از اخلاط مضر نیز مفید است. این دارو را چندین بار تکرار کنند البته اگر دچار واکنش یا ناراحتی شدند مصرف آن را قطع کنند.

کسانی که دارای فشار خون بالا هستند باعث کاهش فشار خون آنها می‌شوند, البته کسانی که دارای فشارخون پایین هستند با نظر پزشک باید انجام دهند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری