کد خبر: 15521

بعضی منابع خبری عربی از تلاش برای کودتا در عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش قم خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «الاتجاه پرس»، علت بازگشت سریع سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان از اجلاس سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ به علت تلاش برای کودتا در این کشور بوده است. بگفته این منابع عربی، مقرن بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد و متعب بن عبدالله فرزند پادشاه سابق عربستان و شاهزاده ولید بن طلال در کودتا علیه سلمان بن عبدالعزیز دست داشتند.


اقدام پادشاه جدید عربستان در برکنار کردن گسترده شاهزادگان و منصوب کردن نزدیکان خود به ویژه فرزند جوانش در مناصب مختلف با انتقادات و اعتراضات گسترده در این کشور روبرو شده بود. منابع عربی پیش از این فاش کرده بودند تجاوز عربستان سعودی به یمن باعث بروز اختلاف شدید بین خاندان آل سعود شده است.

متعب بن عبدالله فرزند پادشاه سابق، محمد بن سلمان وزیر دفاع سی ساله و فرزند پادشاه جدید را تهدید کرد گارد ملی اقدامات لازم را برای متوقف کردن ماجراجویی خطرناک در یمن انجام خواهد داد.

بگفته منابع نزدیک به خاندان آل سعود، متعب بن عبدالله مخالف حمله به یمن است و چراغ سبز آمریکا برای حمله به یمن را دام خطرناک واشنگتن برای رژیم آل سعود می داند.

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری