کد خبر: 16097

اعضای باندی که در ازای اخذ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، اقدام به جعل ۱۳۳ کارت معافیت پزشکی کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم، سرهنگ نبی رحیمی با اشاره به دستگیری تعدادی از جاعلان کارت‌های معافیت پزشکی اظهار داشت: بازرسی سازمان وظیفه عمومی ناجا، در راستای برخورد با متخلفان و جاعلان درحوزه خدمت سربازی طبق وظایف محوله سعی و تلاش خود را درکشف برخورد با بزهکاران می‌کند.

وی گفت: درحوزه معافیت پزشکی متوجه شدیم که باندی با جعل مدارک پزشکی و تقلب در این فرآیند اقدام به معافیت پزشکی مشمولان سالم می‌کنند.

رحیمی افزود: باشگردهای اطلاعاتی و استفاده از سامانه وظیفه عمومی افراد شناسایی و مورد ردگیری قرار گرفتند و در حین شرکت در جلسه شورای پزشکی مشمولان متخلف بازدداشت شدند؛ در ادامه اعضای دیگر باند که در جعل مدارک پزشکی و بیمارستانی نقش داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از محل اختفای جاعلان تعداد زیادی مهر بیمارستان‌ها، شورای پزشکی و پزشکان مختلف کشف و در این زمینه سه نفر که یکی از متهمان تبعه کشور افغانستان است، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس بازرسی سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: جاعلان برای هرکارت معافیت ۳۰ الی۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند و تا به حال ۱۳۳ کارت با مدارک جعلی توسط این افراد صادر شده است و ۱۹ مورد نیز در دست اقدام بود.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برای جلوگیری از این رفتارهای مجرمانه، سازمان وظیفه عمومی اقدامات کنترلی و پیشگیرانه دارد و در این خصوص نیز صرفاً به مدارک ارائه شده توسط مشمولان استناد نکرده و در مورد بیماری اعلام شده از پزشکان معتمد خود و پزشکان شورای پزشکی در نظریه اول استفاده می‌کند و علاوه بر آن نیز برای اخذ نظریه نهایی از شورای پزشکی بیمارستان‌های نظامی با مستندات کافی و متقن استفاده می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه مشمولان در صورت وجود بیماری و عدم سلامت جسمانی از طریق قانونی اقدام به معافیت پزشکی کنند، به مشمولان سالم نیز توصیه کرد که تحت تاثیر دسیسه‌های افراد سود جو قرار نگیرند و تجربه ثابت کرده که اینگونه افراد کلاهبردار دیر یا زود شناسایی و دستگیر شده و در آینده، خود و خانواده شان را در گیر مشکلات روحی و روانی و عواقب این جرم می‌کنند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری