کد خبر: 3534

شهردار قم تاکید کرد

شهردار قم گفت: نیازمند برگزاری جلسات بیشتری با حضور اعضای شورای شهر و قضات دادگستری هستیم تا شاهد وحدت رویه‌ در صدور آرای کمیسیون ماده 100 باشیم.

خبرگزاری فارس: لزوم وحدت رویه در صدور آرای کمیسیون ماده 100
به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، محمد دلبری صبح امروز در هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم گفت: در مورد مسدود شدن حساب‌ها توسط اداره اوقاف شورای حقوقی شهرداری تلاش زیادی کرد و جلسات مختلفی را با اوقاف برگزار کردند تا بخشی از مبلغ مورد نظر پرداخت و مسدودی رفع شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر روال عادی در حساب‌های شهرداری حاکم شده و مشکلات پیمانکاران و دیگران که چک‌هایی را از شهرداری دریافت کرده بودند حل شده است، ادامه داد: شورای حقوقی در این زمینه فعالیت زیادی داشت.

شهردار قم عنوان کرد: برای هماهنگی بیشتر با مجموعه شورای شهر و دبیرخانه متمرکز کمیسیون ماده 100 نیازمند برگزاری جلسات بیشتری با حضور اعضای شورای شهر و قضات دادگستری هستیم تا شاهد وحدت رویه‌ در صدور آرای کمیسیون ماده 100 باشیم.

دلبری با تاکید بر رسیدن به اجماع برای برخورد با تخلفات محرز در بحث ساخت و ساز گفت: مصوب شده است کارگروهی برای بررسی آسیب‌ها و موضوعات مختلف تشکیل شود و از اعضای شورا هم در این کمیسیون عضویت خواهند داشت.

شهردار قم توجه به بودجه‌محوری و رعایت زمان ارائه بودجه و تفریغ بودجه به شورای شهر را از جمله اموری دانست که در دستور کار شهرداری قرار دارد و خاطرنشان کرد: هر سازمانی که مسئولیتش با شهرداری بوده گزارش خود را ارسال کرده است.

وی تصریح کرد: جلسه‌ای هم طی هفته گذشته با قرارگاه خاتم داشتیم که از اعضای شورا هم در آن حضور داشتند؛ موضوعات خوبی در این جلسه مطرح و مقرر شد از منابع خودمان برای پیشبرد و تسریع در عملیات اجرایی مترو استفاده کنیم.

دلبری با بیان این‌که جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی هم تشکیل شده است، افزود: تقویت بخش خصوصی و نظارت بیشتر در دستور کار این جلسه بود.

شهردار قم عنوان کرد: چهارشنبه هر هفته نظارت دقیق بر کارهای مختلف مناطق هشت‌گانه شهرداری صورت می‌گیرد؛ صبح روز چهارشنبه مدیران ستادی و کارشناسان مربوطه هر یک بنا به وظایف و تخصص خود در بخش‌های مختلف شهرداری هر منطقه حضور می‌یابند، پس از نماز ظهر و عصر، معاونت‌های مربوطه در جلسه‌ای در منطقه مورد بررسی شرکت می‌کنند و سرانجام گزارشی تهیه می‌شود؛ جلسه جمع‌بندی در شهرداری مرکز و فردای همان روز با حضور شهردار و مدیران منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری چنین جلساتی برای چهار منطقه شهری قم افزود: چهار منطقه دیگر باقی مانده و به همین دلیل از اعضای شورا می‌خواهیم در جلسات بررسی و جلسات ستادی شرکت داشته باشند تا در جریان امور قرار گیرند.

دلبری خاطرنشان کرد: جلسه پروژه‌های شهری و عمرانی و نیز تحقق بودجه هر هفته برگزار می‌شود و تمایل داریم اعضای شورا در این جلسات هم حضور یابند و اگر جابه‌جایی زمان مورد نظر شورا باشد آماده چنین کاری هستیم.

شهردار قم به گزارش مجمع بانک شهر اشاره کرد و گفت: پس از مصوبه و تاییدیه بانک مرکزی، شهردار قم به عنوان نخستین شهر عضو هیئت مدیره بانک شهر شده است.

وی افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور، بودجه قطار شهری همه شهرها به صفر رسیده و تنها به اهواز مبلغی اختصاص داده شده است؛ سهم قم هم در این میان صفر بوده در حالیکه تامین بودجه قطار شهری بر عهده دولت است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری