کد خبر: 15537

مناطق نفت‌خیز منطقه با حوادث یمن ناامن‌تر می‌شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از بحران پیش‌آمده در یمن و محکومیت شدید اقدام نظامی علیه این کشور گفت: برخی کشورهای عربی به‌بهانه‌های واهی مرتکب اشتباهات فاحش و خطرناکی شده‌اند که نتیجه‌‌ای جز متشنج کردن منطقه ندارد.

واکنش هاشمی به حمله عربستان به‌یمن/بازی‌با آتش‌راشروع کرده‌اند

به گزارش قم خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، در هشتمین روز فروردین ماه سال ۹۴ جمعی از وزرای فعلی و اسبق، نمایندگان مجلس، مسئولان نظام، مدیران و استادان مراکز علمی و دانشگاهی، رؤسای بانک‌ها و وزارت امور خارجه با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با وی دیدار و حلول سال جدید و آغاز بهار طبیعت را تبریک و تهنیت گفتند.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی در هر یک از این دیدارهای جمعی که در ۳ نوبت جداگانه انجام شد، با تسلیت ایام فاطمیه(ع) و تبریک سال نو و با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبری معظم انقلاب با عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" و با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن این شعار، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا امسال که سال برگزاری انتخابات و حماسه سیاسی است، کشور دچار بداخلاقی‌ها و تشنج‌های سیاسی نشود.

وی ابراز امیدواری کرد رقابت‌ها و تبلیغات دوران انتخابات، سالم و بامتانت انجام شود و هدف از حضور در انتخابات و تبلیغات آن، خدمت به مردم و کشور و دوری از اختلاف، تشتت و تفرقه باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر حفظ روحیه وحدت و همدلی در جامعه گفت: دولت یازدهم با توجه به میراث گذشته، عملکرد نسبتاً خوب و قابل قبولی در سالهای گذشته داشته و امیدواریم در سال جدید بتواند با فائق آمدن بر مشکلات و موانع پیش‌ِروی، عملکرد موفق‌تری به‌ویژه در عرصه اقتصادی داشته باشد.

وی تأکید کرد: علاوه بر ضرورت همدلی و همزبانی بین دولت و ملت، این امر باید میان مردم جامعه نیز تقویت و نهادینه شود.

هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از بحران پیش‌آمده در یمن و محکومیت شدید اقدام نظامی علیه این کشور، اظهار داشت: متأسفانه برخی کشورهای عربی به‌بهانه‌های واهی و با بمباران‌های کور و بی‌هدف در یمن مرتکب اشتباهات فاحش و خطرناکی شده‌اند و در واقع بازی با آتش را شروع کرده‌اند که نتیجه‌ای جز متشنج کردن منطقه و قربانی شدن مردم غیرنظامی، نظامیان و ناامن شدن منطقه نخواهد داشت.

وی با اشاره به ائتلاف به وجود آمده بین چند کشور عربی به‌رهبری عربستان برای اقدام نظامی علیه مردم مسلمان و انقلابی یمن گفت: سران این کشورها در حالی که بیش از نیم قرن است از کوچکترین اقدام مؤثر نظامی علیه رژیم چند میلیونی اشغالگر قدس عاجزند اکنون علیه یک کشور اسلامی در منطقه متحد شده‌اند که جای تأسف بسیار دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدتهاست گروهک تروریستی داعش در بعضی از کشورهای اسلامی، به‌ویژه در عراق و سوریه زندگی و امنیت مردم را مختل کرده‌اند و این کشورهای عربی قادر به مقابله با این گروهک نبوده‌اند ولی اکنون با توسل به حملات کور هوایی درصدد به زانو درآوردن ملت انقلابی ریشه‌دار یمن هستند که کاری بیهوده است. زیرا اراده و عزم ملت‌ها در نبردها و مبارزات مهم و مؤثر است نه حملات هوایی که گواه این امر به زانو درآمدن اشغالگران داعشی فقط‌ در حملات نیروهای مردمی و انقلابی در شهرهای عراق و سوریه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد مسئولان کشورهای عربی، با درایت و عقلانیت، مانع شروع و تداوم بحران‌های منطقه‌ای شوند و اجازه ندهند در حالی که منطقه در آتش افروزی‌های گروهک‌های تروریستی می‌سوزد و مناطق نفت‌خیز منطقه به‌ویژه بحر احمر ناامن‌تر می‌شود، تشنّج و بحران‌های جدیدی بر منطقه و جهان تحمیل شود زیرا این کشورها تحرکات خطرناک غیر قابل پیش‌بینی را شروع کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی با تقدیر از تلاش و جدیت تیم مذاکره کننده ایران در لوزان سوئیس تصریح کرد: اعضای این تیم با نهایت دقت و پشتکار از حقوق ملت شریف ایران در فعالیت‌های هسته‌ای دفاع می‌کنند و باید غربی‌ها در این مذاکرات عاقلانه رفتار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ایران را لنگری برای ثبات و ایجاد روحیه اعتدال در منطقه دانست و گفت: نقش ایران در آرامش و امنیت منطقه کاملاً آشکار و هویدا است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد امسال سال پیروزی‌های داخلی و بین‌المللی برای ملت عزیز ایران باشد.

گفتنی است در ابتدای هر یک از این دیدارها وزرا و مسئولان مربوطه در سخنانی گزارش‌های کوتاهی از شرایط سیاسی به‌ویژه شرایط منطقه و بحران یمن و مذاکرات تیم هسته‌ای در لوزان سوئیس، مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری به‌ویژه مسافرت‌های نوروزی و انتخابات پیش‌ِرو در سال ۹۴ ارائه کردند.

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری