کد خبر: 4904

به گزارش قم خبر, موضوع بی اهمیت دانستن عاشورا و روضه برای امام حسین و ائمه (ع) توسط نجفقلی حبیبی و پیش از این هم حزبی های او در حزب مشارکت سبب یاد آوری دوران تاریک و خفت بار اصلاحات و دوم خرداد شده است که در آن دین و ائمه (ع) مورد هتک حرمت مدعیان آزادی بیان قرار می گرفت  و سبب دلخوری و ناراحتی مردم و اقشار مذهبی می شد.

اخیرا نجفقلی حبیبی با مطرح کردن موضوع بی اهمیت دانستن روضه برای امام حسین (ع) در برنامه زنده و پربیننده تلویزیونی دیروز امروز فردا سخنان دوستان و هم فکران خود در گذشته را زنده کرد و موجی از اعتراض ها و نگرانی های مردم و کارشناسان امور دینی و سیاسی را در پی داشت، در همین رابطه با حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه به گفت و گو پرداختیم.

جانشین  نمایندگی ولی فقیه در سپاه  گفت: اشکی که ما در عاشورا و برای روضه های امام حسین (ع) می ریزیم دل و جان را زنده می کند، جرقه اول انقلاب از روضه های ائمه (ع) شروع شد

 وی با اشاره به اظهارات نجفقلی حبیبی که مسئله عاشورا را بی اثر خوانده بود اظهار کرد: انشالله که آقای حبیبی از سر غفلت این حرف ها را گفته است و امیدوارم تحت تاثیر القائات شیاطین قرار نگرفته باشد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: ما نباید فراموش کنیم که امام گفتند انقلاب ما ثمره عاشورا و تاسوعاست، ما حماسه را از امام حسین (ع) یاد گرفتیم بچه های ما در محرم و صفر و روضه های امام حسین (ع) یاد می گیرند که  باید جان بدهند و دین ندهند.

 حاجی صادقی عنوان کرد: امام حسین(ع)  جان می دهد تا دین خدا جان ندهد فرزندانش را می دهد تا دین خدا از بین نرود، کسانی که به جبهه رفتند و شهید شدند بسیجی هایی بودند که در روضه های اباعبدلله (ع) حاضر می شدند و یاد گرفتند تا مثل امام حسین (ع) شهید بشوند در جبهه بسیجی ها حضور داشتند نه امثال حبیبی هایی که عاشورا را قبول ندارند.

 وی بیان کرد: این اشکی که ما در عاشورا و برای روضه های امام حسین (ع) می ریزیم دل و جان را زنده می کند، جرقه اول انقلاب از روضه های ائمه (ع) شروع شد اسلام هرگز تعقل را در برابر عاطفه نمی بیند ما در کنار عشق به امام حسین (ع) مبنای آن را عاقلانه ترین استدلال ها می دانیم.

 جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: به شخصیت آقای حبیبی نمی خورد  که این سخن را گفته باشد و من امیدوارم که حرف خود را اصلاح کند.

 حاجی صادقی عنوان کرد: دشمن فهمیده است که روحیه شهادت طلبی است که موجب پیروزی ما بوده  دشمنان می گویند که عاشورا و روحیه شهادت طلبی است که شیعه را پا بر جا نگه داشته است ما این روحیه را از حضرت امام حسین (ع) یاد گرفتیم.

وی بیان کرد: آقای حبیبی؛ روضه ها و مراسم های  محرم و صفر و گریه های آن است  که سبب زنده نگه داشتن اسلام است که هزینه مالی هم ندارد و در برابر هزینه های شما  که در جشن ها و مراسم هایتان  صورت می گیرد ناچیز است.

 جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: همانطور که همه دیدند فتنه گران در سال 88 تیر خلاص خود را برای شکستن حریم عاشورا زدند که سبب شد تا گور خود را بکنند و ملت در 9 دی پاسخ دندان شکنی به آن ها دادند.

حاجی صادقی اظهار کرد: به همه کسانی که نهضت عاشورا و ائمه را زیر سوال می برند می گویم که با ولایت و امام حسین (ع) درگیر نشوید البته ما هم باید در کنار ذکر امام حسین (ع)  با حسین بودن و در کنار حسین ماندن را یاد بگیریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری