کد خبر: 15531

سازمان بسیج رسانه با صدور بیانیه‌ای ضمن توجه به اهمیت نامگذاری سال جاری به عنوان "دولت و ملت، همزبانی و همدلی" به نقش ویژه رسانه‌ها در ایجاد وحدت و همدلی تأکید کرد.

به گزارش قم خبر به تسنیم، سازمان بسیج رسانه با صدور بیانیه‌ای ضمن توجه به اهمیت نامگذاری سال جاری به عنوان "دولت و ملت، همزبانی و همدلی" به نقش ویژه رسانه‌ها در ایجاد وحدت و همدلی تأکید کرد.


در این بیانیه آمده است: هدف از نامگذاری سالها از طرف رهبرمعظم انقلاب، گوشزد کردن اهمیت آن موضوعات به دولت و ملت و کاربردی کردن نام مذکور می‌باشد، لذا همگان متوجه شده‌اند که یکی از تأکیدات ایشان در سالیان اخیر و با توجه به تشدید تحریم‌های ظالمانه از سوی غرب موضوع اقتصاد مقاومتی بوده است. در منظر ایشان اقتصاد مقاومتی تبدیل کشور به یک کارگاه عظیم تولید دانش و اقتصاد است و بدیهی است تجلی اقتصاد مقاومتی با همکاری نزدیک دولت و ملت صورت می‌گیرد.

سازمان بسیج رسانه در بیانیه خود با اشاره به وظیفه ذاتی رسانه‌ها در انتقال مفاهیم به توده جامعه به‌صورت واقعی، تصریح کرده است: امروز نقش رسانه‌ها در تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی و ارتباط لاینفک آن با اصل همدلی دولت و ملت، نقشی تاریخی است. آنها همان‌گونه که می‌توانند این همدلی را تقویت کنند، توان بالایی نیز در به هم زدن اتحاد ملت و به انحراف بردن افکار عمومی با استفاده از بازی‌های سیاسی و خط‌دهی جناحی دارند لذا اصحاب رسانه باید با تمام تلاش از افتادن در دام قبیله گرایی و حاشیه سازی در اذهان مردم و ایجاد شکاف در ارتباط دولت و ملت که باعث بر هم خوردن همدلی و همزبانی می‌شود اجتناب کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در شرایط حساس کنونی منطقه و جهان و نقش ایران در این زمینه، رسانه‌های ما باید به مسایل مهم ازجمله فرمایشات مقام معظم رهبری و حساسیت‌های ایشان درخصوص موضوعات مختلف بین المللی و داخلی اهتمام ویژه‌ای داشته و نگاه جامعه را از مسایل کم‌اهمیت و کاذب به‌سمت موضوعات مهمتر سوق دهند. دراین‌صورت می‌توان به نقش رسانه‌ها در تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت در سایه ارشادات ولایت امیدوار بود. همچنین صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها نیز باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و از دادن بهانه به رسانه‌های خاص برای ایجاد جنجال‌های بیهوده اجتناب کنند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: کسانی که به رسانه‌ها برای انتشار نظراتشان دسترسی دارند باید متوجه باشند که برخی سخنان می‌تواند اثرات مطلوب و البته نامطلوبی بر آرامش روانی مردم کشورمان و حتی منطقه داشته باشد. لذا توجه به اظهار نظرهایی که می‌تواند بستر سوءاستفاده کارتل‌های رسانه‌ای دشمن را فراهم کند باید بیش از گذشته انجام شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری