کد خبر: 4748

قم خبرگزارش می دهد:

اگراعتبارات درست وحسابی به شهرهای تابع و روستاهای استان قم داده شود مشکلات زودتر حل می شود.

به گزارش قم خبر، ازقدیمی‌ترین زمان یک واحد اجتماعی و تشکیلاتی و جایی بوده‌است که در آن گروههایی از مردم برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گرد هم تجمع یافته‌اند. و اساس زندگی اجتماعی ایران را تشکیل می‌دهد و اهمیت آن به اعتبار اینکه یک واحد تشکیلاتی در زندگی است، در سراسر قرون وسطی و از آن پس تا به امروز برقرار بوده‌است.و آن چیزی نیست جز ده و روستا و زندگی در این مکان که شاید نگاه خیلی از ما که زندگی در شهر را تجربه کرده ایم به روستاها خیلی وقت ها نگاه تفریحی است و غافل از آنیم که این اهالی همانند ما امکانات می خواهند صمیمی وباصفا است.

در ایران شاید روستاها به دلیل متنوع بودن در تیپ، معیشت، زبان،فرهنگ وقومیت از معدود کشورهای جهان باشد. اما روستاها جزو قطب‌های مهم در بخش‌های کشاورزی و دامپروری هستند و رساندن خدمات به روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است.

جنداب یکی از پرجمعیت ترین روستای استان قم در بخش سلفچگان است که با وجود جمعیت زیاد‏، مردم وشورای این روستا توقع بیشتری ازمسئولان استانی دارند.

از بین رفتن آسفالت وجدول های این روستا چند سالی است که اهالی را کلافه کرده است ومشکلاتی از جنس گردوخاک درفصل تابستان وگل ولای در زمستان وخرابی رینگ وکمکی ماشین ها ،سختی وظاهری زشت وخاکی برای این شهربه ارمغان آورده است.

صدای زنان خانه دار این روستا از غبار روزانه بر روی پنجره های خانه هاوخاکی شدن لباس ها در هنگام رفتن به میهمانی دیگر گرفته است.

اهالی با خریدن ماشین می خواستند از کوچه های خاکی در امان باشند اما طولی نکشید که با رد شدن از دست اندازها مجبور به عوض کردن کمکی ورینگ ماشین هایشان شدند.

**سلب آسایش مردم

محمد احمدی از ساکنان جنداب بابیان اعتراض از این وضعیت، افزود: با کشیدن لوله گاز دراین منطقه ،تمام آسفالت ها از بین رفته است وزندگی برای اهالی در فصل تابستان خاکی وفصل زمستان گلی شده است.

غلامعلی اسماعیل گل ازدیگر ساکنان این روستاهم بااشاره به اینکه چندین سال از آسفالت اولیه می گذرد،عنوان کرد: زمین جنداب 2بار کنده کاری شده است وتمام کوچه ها خاکی است ومردم حتی نمی توانند پنجره های خود را باز کنند.

داریوش رضاقلی گل، عضوشورای اسلامی جنداب بااشاره به مشکل آسفالت این شهرخاطرنشان کرد: آسفالت زمین جنداب غیر قابل استفاده شده واین وضعیت موجب سلب آسایش واعتراضات پی درپی اهالی شده است.

به گفته وی مردم در فصل تابستان با گردوغبار ودر زمستان با گل ولای دست وپنجه نرم می کنند وچاره ای جز سازش ندارند.

عضوشورای اسلامی بخش جنداب بابیان اینکه بنیادمسکن به طورمساوی اعتباربین روستا ها تقسیم می کند، افزود: مسئولان باید دردادن بودجه،تفاوتی بین روستاهای که 100خیابان با روستایی که 5خیابان دارد قائل شوند.

رضا قلی گل به قدمت 20ساله آسفالت جنداب اشاره کردوگفت: به دلیل از بین رفتن جدول ها وآسفالت خیابان های جنداب ظاهری زشت وطاقت فرسا درروستا نمایان است.

وی بااشاره به خرابی تمام رینگ های ماشین اهالی تصریح کرد: اگراعتبارات درست وحسابی به شهرهای تابع و روستاهای استان قم داده شود مشکلات زودتر حل می شود.

ظاهر شهر ومکانی که درآن زندگی می کنیم در آرامش وشادی بخشی به روح آدمی تاثیر بسزایی دارد وهمان طور که همه می دانیم زندگی در روستا و ده باصفا است اما به شرطی که نگاهمان به این مکان تغییر کند.

انتهای پیام/

  • 0 0 پاسخ

    با سلام
    از مسئولین خواهشمندیم فکر به حال آسفالت خیابانهای جنداب بکنند. با تشکر

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری