کد خبر: 2680

قم خبر گزارش مي دهد/

این روزها با حمایت ترکیه از گروه های افراط گرای سوری، داعش هر روز در حال بزرگ تر شدن است و این گروه با وعده تاسیس کردن جریان خلافت، در حال جذب نیرو از شهرهای کشور ترکیه به خصوص استانبول است.

به گزارش قم خبر، این روزها با حمایت ترکیه از گروه های افراط گرای سوری، داعش هر روز در حال بزرگ تر شدن است و این گروه با وعده تاسیس کردن جریان خلافت، در حال جذب نیرو از شهرهای کشور ترکیه به خصوص استانبول است. نیروهای داعش که عدد آنها حداقل ده هزار نفر برآورد می شود، در ماه های اخیر بخشی از دو کشور عراق و سوریه را به اشغال خود درآورده اند.

احمد یکی از نیروهای گروه داعش است که تاکنون دوبار به سوریه رفته است، او که در آینده نزدیک برای زندگی دائمی به سوریه می رود، امروز در استانبول دوره نقاهتش را می گذراند، شهری که در آن جذب گروه داعش شد. احمد شناسنامه ترکیه را دارد، اما می گوید که آرزو دارد در دولت خلافت زندگی کند، دولتی که امروز از عراق تا سوریه ادامه دارد و به گفته احمد شاید یک روزی از پاکستان تا ترکیه و حتی رژیم صهیونیستی را شامل بشود.

احمد بیست و یک ساله، یک جوان نحیف است که استخوان سینه اش از زیر پیراهن بلندش مشخص است، اما این جوان در جنگ های خیابانی در شهرهای سوریه شرکت کرده است و افرادی را در این جنگ کشته است. این جوان بیست و یک ساله، چند هقته ای است که در نزد یکی از بستگانش در محله فاتح استانبول زندگی می کند، محله ای که استاندار استانبول هم در آن زندگی می کند.

 شستشوی مغزی توسط داعش

احمد دو سالی هست که جذب گروه داعش شده است، احمد زندگی پر فراز و نشیبی را سپری کرده است، او که مادرش را در هفت سالگی داده بود، در کودکی از کتک های نامادری اش رنج می برد، احمد به دنبال کسی بود که برای رهایی از رنج های زندگی به او کمک کند.

احمد در یک دارالقران با یک سری جوان افراطی آشنا شد، یکی از این جوانان به احمد پیشنهاد عضویت در داعش را با حقوق ماهیانه 400 دلار را داد، این جوان افراطی آموزه های وهابیت را به احمد آموزش داد و به او قول داد که شرایط شرکت احمد را در یک دوره آموزش نظامی در سوریه فراهم کند

احمد کشته شدن در راه عقاید افراطی داعش را اشتباه نمی داند، چون اعتقاد دارد که با کشته شدن در این راه مستقیما  به بهشت می رود، اما یکی از بستگاه احمد اعتقاد دارد که او توسط نیروهای داعش مورد شستشوی مغزی قرار گرفته است، چون قبلا این جوان افراطی نبود.

 

استانبول، ایستگاه آخر نیروهای داعش پیش از سوریه

 

امروز شهر استانبول بنابر گزارش های امنیتی، یکی از محل های جذب نیرو برای گروه داعش است، بسیاری از جوانان اروپایی که به دنبال جنگیدن در سوریه هستند، به شهر استانبول می آیند تا راهی برای ورود به سوریه پیدا کنند. جوان های اروپای با کمی پیگیری می توانند، آدرس دارالقرآن ها و کافه هایی که طرافداران داعش در آنجا حضور دارند، را به دست بیاورند و با مراجعه به چنین مکان هایی با نیروهای داعش ارتباط برقرار کنند.

پلیس ترکیه، با مسئله جذب نیرو توسط داعش برخورد نمی کند و کاری به طرافداران داعش ندارد، چون دولت ترکیه به دنبال سرنگون کردن بشار اسد است و از هر کسی که در راه سرنگون کردن بشار اسد گام برمی دارد، حمایت می کند. نخست وزیر ترکیه از سه سال پیش بر پایان دوره حکومت بشار اسد تاکید می کند، اما بشار اسد برخلاف دیگر حاکمان عرب، سقوط نکرد.

بعد از گذشت شش ماه از شروع نا آرامی ها، ترکیه براساس گزارش های اطلاعاتی در حالت جنگ با سوریه قرار گرفته بود، در آن زمان رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در گزارشی ورود به جنگ با سوریه را منجر به کشته شدن هزاران نفر از سربازان ترکیه ای می دانست و به همین دلیل ترکیه وارد جنگ مستقیم با سوریه نشد.

کمک ترکیه به داعش

ترکیه پس از گذشت چند ماه از آغاز نارآرامی ها در سوریه، شروع  به ارسال سلاح، مهمات به صورت شبانه روزی به گروه مسلح در سوریه کرد، البته در این میان برخی از کشورهای غربی به ترکیه در خصوص تبعات کمک به گروه های افراط گرا هشدار داده بودند، اما ترکیه با بی توجهی به این هشدارها عنوان می کرد که همه چیز تحت کنترل است.

اما ترکیه مدت زیادی است که کنترلش را بر داعش از دست داده است و  داعش ترکیه را تهدید کرده است که اگر به فشارهای غرب تن دهد و کمک به داعش را متوقف کند، این کشور را هدف حملات تروریستی قرار می دهد، داعش برای خط و نشان کشیدن برای ترکیه، 81 نفر با ملیت ترکیه ای را از کنسولگری این کشور در شهر موصل ربود، مسئولین ترکیه از این هراس دارند که داعش به دنبال حملات تروریستی در شهرهای بزرگ این کشور همچون استانبول باشد تا به ترکیه بیشترین ضربه را بزند.

ایراکان 25 ساله در صفوف گروه داعش می جنگید، اما از این گروه فرار کرد، این جوان هم در یکی از مساجد محله فاتح شهر استانبول جذب گروه داعش شد، اما امروز ایرکان جرئت رفتن به محله فاتح را ندارد.

ایراکان می گوید که داعش به دنبال افرادی با روحیه مضطرب هستند، افرادی که به دنبال راه نجات هستند تا افراد داعش به آنها کمک کنند، ایرکان پیش از عضویت در گروه داعش، از لحاظ روحی سرخورده بود و به دنبال راهی برای نجات پیدا کردن از این مشکلات روحی بود،

داعش پیش از پذیرش داوطلبان جدید، آنها را به خوبی بررسی می کند، ایراکان می گوید که نیروهای داعش به او گفتند که فهمش از اسلام غلط است و به او آموزه های وهابیت را آموختند، پس از آن اعضای داعش منتظر واکنش ایراکان شدند، او می گوید که من در ابتدا فکر جنگیدن برای برپاکردن یک امپراطوری اسلامی را چیز خوبی می دیدم.

 ایرکان درباره حضورش در داعش می گوید که داعش من را پس از ورود به سوریه به اردوگاه آموزشی برد و به همراه تبعه های ترک دیگر، به ما فنون تیراندازی را یاد دادند، من در دوره حضورم در سوریه دیدم که چگونه نیروهای داعش سر افراد را می بریدند و بعد با آن فوتبال بازی می کردند، نیروهای داعش فردی را جرم ندانستن اوقات نماز کافر دانستند و او را اعدام کردند.

ایراکان بعد از دیدن واقعیت گروه داعش از این گروه جدا شد، ایراکان امروز در استانبول زندگی می کنند، اما نگران زندگی اش است، چون داعش او را یک خائن می داند.

انتهاي پيام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری