کد خبر: 16012

فرمانده سابق جبهه داخلی رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری اسرائیل برای احداث سامانه‌های ضد موشکی برای مقابله با موشکهای حزب‌الله را یک حماقت دانست زیرا توان بازدارندگی ندارد.

به گزارش قم خبر ، قدسنا به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص خبرداد، ژنرال ایال ایزنبرگ فرمانده سابق جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله لبنان در جنگ آینده می‌تواند روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کند، در این صورت نیاز به تأمین مناطق مسکونی جایگزین برای ده‌ها هزار نفر از اسرائیلی‌ها وجود دارد.


هاآرتص با اشاره به این سخن ایزنبرگ نوشت: این پیش‌بینی دردناک مجموعه‌ای از سؤالات را ایجاد می‌کند؛ از جمله سرکردگان نظامی و غیرنظامی اسرائیل در دهه اخیر چه می‌کردند؟ چرا آنها در جا می‌زدند؟ چرا مانع از تجهیز حزب‌الله لبنان به ده‌ها هزار موشک پیشرفته که می‌تواند هر نقطه‌ای در اسرائیل را هدف قرار دهد، نشده‌اند؟

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به جنگ دوم لبنان نوشت اگر اسرائیل در آن زمان مانع از تجهیز حزب‌الله لبنان به سلاح‌های متعدد می‌شد، خطرات جبهه شمالی امروز به مراتب کمتر بود، اما همین سران اسرائیل همان گونه که در جنگ شکست خوردند، در ممانعت از تجهیز حزب‌الله و بروز جنگ احتمالی آینده نیز شکست خوردند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، حزب‌الله لبنان از آن زمان تاکنون باحدود صد هزار موشک تأسیس شده است، اما کابینه‌های متعدد اسرائیل هیچ اقدامی برای ممانعت از این روند انجام نداده‌اند.

وی افزود استفاده از سامانه‌های موشکی حیتس و عصای سحرآمیز برای جبران ناکارآمدی گنبد آهنین جهت مقابله با ۱۵۰۰ موشک در روز و حتی ۱۵۰ موشک یک حماقت است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری