کد خبر: 15534

سازمان همکاری‌ اقتصادی و توسعه در جدیدترین گزارش با پیش‌بینی اقتصاد ضعیف‌تر برای کانادا کشورهایی که در این زمینه سود می‌برند را نیز اعلام کرده است،‌دو کشور آسیایی بیشترین سود را می‌برند.

دو کشوری که کاهش قیمت نفت به کام آنهاست!

به گزارش قم خبر به نقل از فارس،‌سازمان همکاری‌ اقتصادی و توسعه در جدیدترین گزارش اعلام کرد، رشد اقتصادی کانادا امسال ۲.۲ درصد خواهد بود که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۰.۴ درصد پایین‌تر است،‌ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۶ هم ۲.۱ درصد خواهد بود که پیش از این در نوامبر ۰.۳ درصد بالاتر از این میزان پیش‌بینی شده بود.

ذخایر نفتی اثبات شده این کشور در سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۷۳.۱۰۵ میلیارد بشکه اعلام شده و میزان عرضه نفت این کشور در سال ۲۰۱۲ میلای ۳۸۵۴.۴ هزار بشکه در روز اعلام شده است بخش عمده ذخایر نفتی اثبات شده این کشور را ماسه نفت ها تشکیل داده اند .

سازمان همکاری‌ اقتصادی و توسعه پایین بودن قیمت نفت را دلیل کاهش رشد اقتصادی این کشور عنوان کرده و پیش‌بینی رشد اقتصادی کانادا را برای امسال و سال آینده به شدت کاهش داده و گفته است که در صورت ادامه‌دار بودن کاهش قیمت نفت رشد اقتصادی پایین‌تر خواهد بود.

این سازمان همچنین از دست دادن شغل در بسیاری از شرکت‌های نفتی معتبر کانادا از جمله تالیسمان انرژی،‌نکسن انرژی و کونکو فیلیپس کانادا را تأکید کرده است.

در گزارش سازمان همکاری‌ اقتصادی و توسعه تأکید شده است که نفت و صادرات دیگر کالاها در نتیجه کاهش قیمت نفت با چشم‌انداز ضعیفی روبه‌روست.

*کاهش قیمت نفت به کام چه کشورهایی است؟

در این گزارش همچنین اشاره شده است که پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا بدون تغییر خواهد بود و در برخی از کشورهای اروپایی همچنین ژاپن و هندوستان انتظار افزایش نرخ اقتصادی است که عامل اصلی آن کاهش قیمت نفت و پایین بودن نرخ بهره در این کشورهاست که فعالیت اقتصادی را افزایش می‌دهد.

راندال بارتلت اقتصاددان ارشد شرکت تی‌بی‌اکانامی می‌گوید: کاهش قیمت نفت تسریع کننده اتفاقات اقتصادی است که در برخی از کشورها می‌افتد.

وی می‌گوید:تأثیر کاهش قیمت نفت را به طور نامناسبی برخی شرکت‌های انرژی و نفت احساس می‌‌کنند. نه تنها سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد سود حاصله نیز کمتر خواهد شد.

با کاهش درآمدهای دولت شغل‌ها نیز کمتر می‌شود و درآمدهای داخلی کاهش می‌یابد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری