کد خبر: 7607

کارشناس چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از صدور 14 پروانه نشر جدید در شش ماهه اول سال جاری در قم خبر داد.

به گزارش قم خبر ، محمد حسن اکرمی در گفت و گو با  فارس در قم با اشاره به عملکرد واحد چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال 1393، تعداد 14 ناشر جدید به ناشران قم اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد سه پروانه نشر از استان‌های دیگر به استان قم منتقل شده‌اند، اضافه کرد: 81 پروانه نشر برای تمدید به تهران ارسال شده که از این تعداد، 62 پروانه نشر تمدید و به استان قم ارسال شده است.

اکرمی از صدور پنج مجوز واحدهای وابسته چاپ در قم خبر داد و افزود: این پنج مجوز صادر شده شامل یک مجوز چاپ دیجیتال، یک مجوز صحافی، یک مجوز پوشش چاپ و دو مجوز کارتن سازی است.

کارشناس چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه دو مجوز چاپ نیز در شش ماهه اول سال جاری صادر شده است، ادامه داد: 185 مکاتبه برای مسائل مورد نیاز ناشران با ادارات مختلف از قبیل بیمه، دارایی، بانک‌ها، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، خانه کتاب، مؤسسه نمایشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... توسط این واحد صورت گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: در این مدت تعداد 140 مکاتبه نیز برای درخواست‌های چاپخانه داران با ادارات مختلف از قبیل اداره کار، بهداشت، بانک‌ها، وزارتخانه، گمرک، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و... انجام شده است.

اکرمی خاطرنشان کرد: فعالان حوزه چاپ و نشر برای پیگیری موارد مربوطه می‌توانند به واحد چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم واقع در خیابان شهیدان فاطمی مراجعه کنند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری