مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم گفت: چهارمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌‌خوانی با موضوع آزاد با مشارکت شهر کتاب در مجتمع تجاری تفریحی سیرنگ برگزار می‌شود.

به گزارش قم خبر ، اصغر نوبخت در گفت‌وگو با فارس در قم، از فراخوان چهارمین جشنواره نمایش‌نامه نویسی و نمایشنامه خوانی خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت شهر کتاب قم در مجتمع تجاری تفریحی سیرنگ با موضوع آزاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی 17 اثر به دبیرخانه رسید افزود: امسال با توجه به ذوق جوانان علاقه‌مند به تئاتر پیش‌بینی می‌شود بیش از 25 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم، اتمام زمان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را تا 15 مهر ماه ذکر کرد و گفت: به دلیل اینکه جشنواره نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی 23 مهرماه برگزار خواهد شد مهلت ارسال آثار تمدید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در دو نوبت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تصریح کرد: این آثار توسط هیئت سه‌ نفره بررسی ‌شده و سپس آثار برگزیده توسط سه داور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نوبخت با تأکید بر اینکه آثار برگزیده این جشنواره به اجرا خواهد رسید، گفت: داوری و بازبینی آثار به‌ صورت جدی انجام می‌شود و در صورتی که نمایشنامه‌ای با مشکلات خاص مانند به کاربردن سخنان نامناسب، مشکلات اجتماعی، سیاسی و دینی یا به گونه‌ای با هنجارهای جامعه تناقض داشته باشد به‌ صورت مشروط تذکر داده می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر نسبت به برطرف کردن مشکلات ذکر شده اقدام نشود این نمایشنامه از مرحله داوری و شرکت در مسابقه خارج‌شده و یا اینکه برای بازبینی مجدد ارسال می‌شود.

نوبخت به تبیین دلایل سخت‌گیری‌های ذکرشده پرداخت و گفت: برخی از سخنان نامأنوس و یا رفتارها در نمایش تنش‌زا شده و بدآموزی به دنبال دارد که در صورت برخورد با چنین مسائلی به گروه مربوط تذکرات لازم داده می‌شود تا این دغدغه‌ها به ‌صورت کامل برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه گروه‌های نمایشی در قم دارای درک و بینش بسیار بالایی هستند اظهار کرد: موارد ذکرشده فقط برای یادآوری ضوابط جشنواره است که باید بیان شود تا گروه‌های جوان بیش از پیش به آن توجه کنند.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از گروه‌های نمایشی که در شانزدهمین جشنواره تئاتر قم شرکت کردند تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با به پایان رسیدن تالار شهر دغدغه هنرمندان تئاتر تا حدودی برطرف شود.

وی اضافه کرد: بر اساس وعده‌های داده ‌شده از سوی مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، تالار شهر باید تا پایان سال جاری در اختیار هنرمندان قرار گیرد ولی با توجه به اینکه اتمام بنای این تالار و تجهیز آن زمان‌بر است چندان به عملی شدن این وعده خوش‌بین نیستیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: اکنون به نیمه دوم سال جاری رسیده‌ایم و اجرای 25 نمایش به‌ صورت عمومی تا پایان سال را در دستور کار داریم که امیدواریم مسئولان ما را در تحقق این برنامه یاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر نمایشی برای جشنواره آماده شود ولی نتواند اجرای عمومی داشته باشد فاقد ارزش است گفت: نمایشی قابل ارزش است که بتواند اجرای عمومی داشته باشد که تحقق این مسئله بیش از 300 میلیون تومان هزینه لازم دارد که از آقای استاندار و آقای شهردار خواهشمندیم ما را در برطرف کردن این دغدغه یاری کنند..

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم با بیان اینکه هر سال جشنواره منطقه‌ای تئاتر در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود تصریح کرد: در صورتی که حمایت از ما صورت بگیرد و تالار شهر حاضر شود، جشنواره منطقه‌ای تئاتر را سال آینده در استان قم برگزار می‌کنیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری