مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از برگزاری اختتامیه برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد قم 27 شهریور امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختتامیه برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد قم برگزار می‌شود

به گزارش قم خبر به نقل از فار س ، حجت‌الاسلام سعید روحانی امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به سخنی از رسول اکرم (ص) اظهار کرد: «کسی که دوست دارد خندان و با رویی گشاده به ملاقات خداوند برود، باید از محبت و ولایت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) بهره‌مند باشد».

وی با بیان اینکه چند سالی در عرصه فرهنگی با خشکسالی رو به رو هستیم، گفت: البته همه دستگاه‌ها با مشکلات بودجه‌ای روبه رو هستند و با آماری که از اقدامات دستگاه‌ها در زمینه فرهنگی از چندین سال پیش تاکنون جمع‌آوری شده، مشخص می‌شود که اقدامات فرهنگی بسیار کمتر شده است. 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: توکل از ارکان اصلی فعالیت در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، برای همکاری با کانون‌های مساجد تفاهم‌نامه‌هایی با آنها امضا شده و مبالغ کمی به آنها پرداخت می‌شود تا برنامه‌های مورد نیاز را در مساجد اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها خداوند پشتوانه کانون‌های مساجد بوده است، گفت: با توجه به اینکه بودجه کمی در اختیار داشتیم، ولی با عنایت خداوند برنامه‌های امسال پربارتر از سال گذشته بود.

روحانی از امضای تفاهمنامه‌ها در سه قالب فرهنگی، ‌آموزشی و ارتباطات با کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: از 480 کانون مساجد استان قم در تابستان 93 با 340 کانون تفاهم‌نامه امضا شد که در نهایت 400 کلاس قرآنی در مساجد با حضور 8 هزار قرآن‌آموز برگزار شد.

وی تصریح کرد: 153 گروه پژوهشی و 785 کلاس آموزشی نیز در قالب این تفاهم‌نامه‌ها تشکیل شد که علاوه بر اینها یکی از مواردی که در تابستان امسال دبیرخانه کانون‌ها به صورت قوی عمل کرد، برنامه‌های اردویی برای اعضای کانون‌ها بود که بالغ بر 603 اردو درون و برون استانی در کانون‌های مساجد استان برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به برگزاری 787 کلاس ورزشی و 315 برنامه تفریحی، گفت: پنج‌شنبه 27 شهریورماه 93 نیز اختتامیه برنامه‌های تابستانی که تحت عنوان برنامه‌ آسمانی بود در سالن فقهی ائمه اطهار برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: تعداد کانون‌های مساجد کشور از مرز 18 هزار عبور کرده است که طبق نیازهای جامعه امروز و ارتقای فرهنگ اسلامی در سطح کشور باید این تعداد تا سال آینده به 22 هزار کانون برسد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری