کد خبر: 9642

قم خبر گزارش می دهد/

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل ۵ آبان ماه در سخنرانی در شورای حقوق بشرمجمع عمومی سازمان ملل اتهاماتی علیه ایران در نقض حقوق بشر مطرح کرد.

به گزارش قم خبر، احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل ۵ آبان ماه در سخنرانی در شورای حقوق بشرمجمع عمومی سازمان ملل اتهاماتی علیه ایران در نقض حقوق بشر مطرح کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس وی در نشستی مطبوعاتی قبل از ارائه گزارش ادعاهای قبلی خود را علیه کشورمان تکرار کرد و مدعی شد دولت جدید ایران به وعده‌های حقوق بشری خود عمل نکرده است.

وی ایران را متهم کرد که در گفتگوهای هسته‌ای برای نشان دادن جنبه‌های مثبت جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند این در حالی است که در زمینه حقوق بشر تمایلی به صحبت ندارد.
اعدام در ایران از دیگر موضوعاتی بود که احمد شهید به آن پرداخت که در این گزارش اصول و ارزش‌های اسلامی و احکام اسلام را زیر سؤال برده و آن را مغایر با حقوق بشر عنوان کرد.

فروزنده ودیعتی عضو هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل این ادعاهای احمد شهید را حاصل ترغیب و تشویق‌های سیاسیت‌های خارجی برخی کشورهای خاص می‌داند و می‌گوید: احمد شهید به عنوان عضو هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل به دنبال پروژه‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی هستند.

ودیعتی با رد ادعای گزارش احمد شهید درباره وضع زنان در ایران می‌گوید: در مقام یک زن هیچ‌گاه آنچه نماینده حقوق بشر سازمان ملل گزارش داده را تجربه نکرده است.

از دیگر انتقادات مهمی گزارش‌های شهید این است که وی از منابع غیرمستند و معاند با نظام جمهوری اسلامی ایران برای تنظیم گزارش‌هایش استفاده کرده است. علاوه بر این، بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران اتهامات کشورهای غربی بر اساس عدم رعایت موازین حقوق بشر را ناشی از تلاش این کشور‌ها برای تسری سبک زندگی مورد پسند خودشان به سایر کشور‌ها می‌دانند.

در همین راستا عباسعلی منصوری آرانی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش ضد حقوق بشری احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار خانه ملت می‌گوید: سازمان ملل و نهادهای دیگر مشابه این نهاد بین المللی اهرمی در دست قدرت‌های بزرگ دنیا هستند و کشورهای نظیر آمریکا و همپیمانان آن سعی دارند که با استفاده از این اهرم، فشار بیشتری را بر ملت و نظام ایران اعمال کنند، وگرنه تمام کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه به این نکته اذعان دارند که ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است.

نماینده مردم کاشان، آران وبیدگل درمجلس شورای اسلامی، براین نظر است که اگر کشورهای غربی و اروپایی در نهاد‌های بین المللی مسائل مربوط به حقوق بشر در ایران را مطرح کنند باید این موضوع از آمریکا که یکی از ناقضان بزرگ حقوق بشر در دنیا بوده و سالیانه هزاران سیاه پوست با تفکر نژادپرستانه دولت آمریکا در این کشور کشته می‌شوند شروع شود، متاسفانه لابی قدرتمند آمریکا و رژیم صهیونیستی در سازمان ملل باعث شده که سردمداران این سازمان به نقض فاحش حقوق بشر در کشورهای استکباری توجه نکنند.

وی می‌افزاید: اینکه مقامات کشورهای غربی به دنبال طرح مسائل حقوق بشری در مذاکرات هسته‌ای هستند حکایت از آن دارد که آمریکا و۱+۵ هیچ‌گاه به دنبال حل پرونده صلح امیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیستند، بلکه آن‌ها می‌خواهند در حال حاضر که همه دنیا چشم به پایان مذاکرات هسته‌ای دوخته‌اند با طرح موارد بی‌دلیل مذاکرات را ازمسیر اصلی خود منحرف کنند.

منصوری آرانی با اشاره به اینکه اگر با دقت به گزارش ضد حقوق بشری احمد شهید در مورد ایران نگاه شود می‌توان دریافت که تمام مسائلی که به عنوان نقض حقوق بشر در ایران در این گزارش مطرح شده بیان شده همه در کشورهای اروپایی به سادگی رخ می‌دهد و هیچ نهاد و یا سازمانی جوابگو نیست می‌گوید: گزارش‌های گزارشگر سازمان ملل در مقاطع مختلف نشان می‌دهد که غرب با صرف هزینه‌های بسیار در دنیا به دنبال این بود که به جهان ثابت کند که جمهوری اسلامی ایران خواهان دستیابی به سلاح هسته‌ای است اما چون در این مورد شکست سنگینی را متحمل شدند موضوع حقوق بشر در یران را مطرح کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، معتقد است: جمهوری اسلامی ایران باید با تشکیلاتی فراگیر تبلیغات ضد ایرانی آن‌ها درخصوص مسائل مختلف از جمله حقوق بشر را خنثی کند، البته حضور توریست‌ها در ایران هم می‌تواند بسیاری از ابهامات را برای آن‌ها روشن کند، بنابراین افکار عمومی دنیا خود تصمیم گیرنده در زمینه‌های مختلف هستند.

گفتنی است احمد شهید گزارشگر سازمان ملل در نشستی که توسط گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر درسازمان ملل برگزار شده بود، دولت ایران را به «عدم پایبندی به وعده‌های انتخاباتی» متهم کرد و مدعی شد که ایران با وجود نمایش جنبه‌های مثبت در مذاکرات هسته‌ای، تمایلی به صحبت در مورد مسائل حقوق بشری ندارد.

پایان پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری