کار‌شناس مسائل سیاسی گفت: اعدام آیت‌الله نمر نه تنها وضعیت عربستان را آرام نمی‌کند بلکه بنزینی برشعله‌های انقلاب عربستان است و سبب انزجار بیشتر مردم دنیا از آل‌سعود و آمریکا می‌شود.

به گزارش قم خبر , حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌و‌گو با تسنیم  ، با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمرباقر النمر توسط دولت سعودی اظهار کرد: حکومت عربستان یک حکومت پادشاهی و سلطنتی و در ارتباط با مردم دیکتاتوری‌ترین حکومت در منطقه است.

ذوالنور با اشاره به حکومت دیکتاتور آل‌سعود بیان کرد: در حکومت آل‌سعود راه نفوذ هیچ شخصی جز خودشان نیست و راهی برای نفوذ وجود ندارد، مردم عربستان دخالتی در حکومت ندارند، هیچ گونه نشانه‌ای از مردم سالاری در حکومت آل سعود وجود ندارد و شدید‌ترین دیکتاتوری علیه مردم عربستان توسط دولت آل سعود وجود دارد.

کار‌شناس مسائل سیاسی با اشاره به شعار دموکراسی آمریکا عنوان کرد: دولت آمریکا که شعار دموکراسی سر می‌دهد و خواستار سقوط بشار اسد است، شریک راهبردی عربستان در منطقه است، در عربستان نه فقط حقوق اقلیت‌ها بلکه حقوق اکثریت مردم رعایت نمی‌شود چون ملت عربستان تحت هیچ شرایطی حق تاثیرگذاری و نفوذ بر حکومت را ندارد و حق عامه مردم ضایع می‌شود.

وی با اشاره به مظلومیت شیعیان عربستان تصریح کرد: شیعیان کشور عربستان از همه مظلوم‌تر هستند چون هم حکومت عربستان به آن‌ها فشار می‌آورد و هم تحت فشار اندیشه سلفی‌گری و وهابی‌گری هستند، عربستان مهد سلفی‌گری و وهابی‌گری بوده و در این زمینه پیشتاز است.

ذوالنور با اشاره به جریان سلفی‌گری در دولت آل سعود اظهار کرد: در عربستان هر جریان شیعه و سنی که بر خلاف جریان سلفی‌گری حرکت کند مورد ظلم آل سعود است، امروز می‌بینیم که شیعیان عربستانی هم مورد ظلم شدید وهابیت و هم مورد ظلم و فشار دولت آل سعود هستند، شیعیان عربستان بیشترین محرومیت و فشار را نسبت به همه قشرهای عربستان تحمل می‌کنند.

کار‌شناس مسائل سیاسی با اشاره به جریان بیداری اسلامی گفت: جریان بیداری اسلامی در عربستان بیشتر شده است، دولت آل سعود از هر حرکتی در راستای بیداری اسلامی احساس خطر می‌کند و به سرکوب آن می‌پردازد، با توجه به بیداری اسلامی در منطقه حرکتی که در عربستان شروع شده است قابل بازگشت نیست.

وی با اشاره به اعدام آیت الله نمر بیان کرد: اعدام آیت الله نمر نه تنها وضعیت عربستان را آرام نمی‌کند بلکه بنزینی بر شعله‌های انقلاب عربستان است، اگر آیت الله نمر اعدام شود جهالت در آل سعود به اوج خود می‌رسد و به ضرر این حکومت ظالم است.

ذوالنور با اشاره به جهل دولت آل سعود عنوان کرد: امکان دارد که حکومت آل سعود تحت جهالت و اندیشه وهابی‌گری خود دست به این اقدام ظالمانه بزند اما باید بداند افکار عمومی جهان بررسی می‌کند جرم نمر چه بوده است که باید اعدام شود، اعدام آیت الله نمر سبب انزجار بیشتر مردم دنیا از آل سعود وآمریکا می‌شود و حس مقاومت و انتقام جویی را میان مسلمانان و شیعیان تقویت می‌کند.

کار‌شناس مسائل سیاسی تصریح کرد: هر اقدامی در جهت حذف شخصیت‌هایی چون شیخ نمر به ضرر آل سعود است و اگر خون پاک ایشان به دست حکام ظالم سعودی ریخته شود بنیان حکومت آل سعود متزلزل خواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری