فرمانده نیروی انتظامی ‌گفت: نیروی انتظامی علاوه بر انجام وظایف قانونی خود، خادم زوار و عالمان دینی است و اگر امروز قم را با برخی شهرهای مقدس دیگر مقایسه کنیم به آرامش و امنیت قم واقف می‌شویم.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنيم ، سردار اسماعیل احمدی مقدم که در صبحگاه نیروی انتظامی در قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: عید غدیر مهم‌ترین مناسبت شیعیان است اما این عید یکی از بزرگ‌ترین اعیاد برای بشر است زیرا عید ولایت است.

فرمانده نیروی انتظامی ‌افزود: کسانی تلاش کردند تا ولایت را به محبت تعبیر کنند و این انحراف، با گذر زمان به شهید کردن فرزند پیامبر(ص) و بالا بردن سر امام حسین(ع) بر نیزه منتهی شد و بدین شکل انحرافات به ظاهر کوچک، به فجاع عظیم منتهی شد.

وی تصریح کرد: خدا را شاکریم که امام راحل بعد از گذشت 14 قرن، پرچم اسلام را در ایران برافراشت و کار بسیار عظیمی بود که امروز سبب اهتزاز پرچم اسلام در بین همه ملت‌ها شده و داعیه حق را نه با زور که در سایه پیشرفت و تفاهم و تعامل با همه ملت‌ها به جهان عرضه کرده است و این ثمره مکتب امام خمینی(ره) بود.

احمدی مقدم با اشاره به تفاوت پلیس جمهوری اسلامی با دیگر کشورها، خاطرنشان کرد: پلیس در کشورهای مختلف، حافظین حاکمیت است اما در جمهوری اسلامی، پلیس حافظ امنیت مردم و پاسبان جان و مال ایشان است و امنیت را برای پیشرفت علمی، اقتصادی و اجتماعی به ارمغان می‌رود.

فرمانده نیروی انتظامی ‌تاکید کرد: جمهوری اسلامی در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی، دفاعی و اجتماعی در حال پیشرفت است و دشمنان تلاش زیادی برای خاموش کردن آن می‌کنند اما خداوند حافظ این نور است که سر خم نکردن در برابر دشمن، قطعاً سبب رسیدن به هدف می‌شود.

وی تصریح کرد: پلیس باید به روز باشد و بر تهدیدات حال و آتی اشراف داشته باشد و متناسب با این تهدیدات، آمادگی‌های لازم را کسب کند. تقویت بعد علمی از یک سو و بعد معنوی از سوی دیگر به همراه افزایش کارآمدی افراد و تجهیزات، شعار هفته ناجاست اما این کارآمدی جز در سایه جهاد میسر نمی‌شود.

احمدی مقدم با اشاره به وظایف اجتماعی پلیس افزود: پلیس باید در نقش یک مصلح اجتماعی، برای اصلاح اجتماع و مردم تلاش کند و با رعایت اخلاق الهی، از حقوق الهی حتی در حق متهمان تجاوز نکند و به میثاق بین مردم و نیروی انتظامی که همان قانون است، توجه کامل داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی ‌با اشاره به اهمیت شهر مقدس قم، خاطرنشان کرد: قم پایگاه اصلی جهان اسلام است و هر سال میلیون‌ها شیعه از کشورهای مختلف، برای زیارت کریمه اهل بیت(س) به این شهر سرازیر می‌شوند و طلاب خارجی نیز از کشورهای مختلف برای کسب علم حضور پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه قم جزو یکی از معدود حوزه‌های علمیه پر ثمر در جهان بوده که در حال تولید علم است و قم نیز به لحاظ جغرافیایی در یک موقعیت چند راهی قرار گرفته ‌که یک اهمیت ترافیکی نیز به این شهر داده است.

احمدی مقدم با اشاره به بعد علمی دانشگاهی قم تصریح کرد: ما موظفیم علاوه بر انجام وظایف امنیتی و قانونی خود، خادمان زوار و عالمان دینی باشیم و اگر امروز قم را با برخی شهرهای مقدس دیگر مقایسه کنیم به آرامش و امنیت قم واقف می‌شویم.

فرمانده نیروی انتظامی ‌با اشاره به تهدیدهای امنیتی در منطقه پر تنش غرب آسیا، اظهار کرد: نیروی انتظامی با تهدیدها و چالش‌های بسیار زیادی در منطقه پر تنش غرب آسیا مواجه است و پلیس با اشرافی که دارد، بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرده است.

وی افزود: شیطان همواره در کمینگاه است که یکی از آن‌ها، دو روز پیش در منطقه مرزی پیش آمد و با تفنگ دشمن طرف شدیم که مقابله با آن آسان است اما کمینگاه دیگر، پول و امکانات است که این یکی سخت تر است. در اولی شجاعت پیش نیاز مقابله است و در دومی، مناعت طبع و معنویت سبب موفقیت در مقابله با این شیاطین می‌شود.

احمدی مقدم با تبریک اعیاد قربان و غدیر و هفته نیروی انتظامی، تصریح کرد: خانواده‌های ناجا به خاطر تحمل مشکلات  و سختی‌های کار همسران خود، شایسته تقدیر هستند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری