وزیر خارجه سوریه به عنوان نماینده کشورش در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل سخنرانی خود را آغاز کرد.

به گزارش قم خبر ، تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز ، ولید معلم وزیر خارجه سوریه لحظاتی قبل سخنرانی خود را به عنوان نماینده کشورش در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل آغاز کرد.

وی در سخنانش که راس ساعت ۱۱ به وقت محلی نیویورک آغاز شد، گفت: ما بارها تکرار کرده بودیم که تروریسم از مرزهای ما عبور خواهد کرد.

ولید معلم افزود: داعش خطرناک‌ترین سازمان تروریستی در جهان است. باید تمام جامعه بین‌المللی در برابر تروریسم بایستد.

وی تاکید کرد که تصمیم برای مبارزه با تروریسم بسیار دیر گرفته شده است. ما بارها تاکید کرده بودیم که خطر تروریسمی که سوریه را هدف قرار داده جدی است و تاکید کردیم که در داخل مرزهای ما باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد که آنچه داعش انجام می دهد بسیار پست است و هر آنچه روی داده در برابر دیده‌گان جهانیان حاصل شده و دنیا هیچ کاری انجام نداده است باید حمایت تسلیحاتی از گروههای تروریست در سوریه متوقف شود.

وزیر خارجه سوریه گفت باید بر کشورهایی که از داعش حمایت می‌کنند فشار وارد کنیم. ما بار دیگر اعلام می کنیم از مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم اما باید در این مبارزه خون افراد بی گناه را پایمال نکند و با مجوز رسمی کشورها و جامعه بین المللی باشد. واشنگتن باید به حمایت های از گروههای تروریستی پایان دهد .

ولید معلم افزود: دولت سوریه به هر آنچه که وعده داده عمل کرده حتی دولت سوریه قبول کرده که در کنفرانس ژنو ۲ شرکت کند و چنین کرد. ما به وعده‌های که می دهیم عمل می کنیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری