معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه دفاع مقدس درس مقاومت به کشورهای اسلامی داد، گفت: دفاع مقدس الگوی مردم غزه در پیروزی بر اسرائیل بود.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، رضا فقیهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بزرگ یادیاران با اشاره به الگوگیری مردم غزه از دفاع مقدس ایران در شکست اسرائیل، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در سال‌های قبل از انقلاب به صورت ثابت شده و یقینی به این نتیجه رسیده بود که کار فلسطین تمام است.

وی ادامه داد: اسرائیل در این تفکر بود که تمام مردم فلسطین را از آنجا بیرون کرده و سیاست خود یعنی نیل تا فرات را عملیاتی و اسرائیل را با نقشه جدید در خاورمیانه طراحی کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران پس از شکل‌گیری در سال 57 و ورود خیلی دقیق و استراتژیک حضرت امام(ره) در بحث فلسطین که از سال 42 این بحث را شروع کرده بود و همچنین اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، تمام معادلات رژیم صهیونیستی را برهم ریخت.

وی با اشاره به آغاز توجه افکار عمومی با این حرکت امام خمینی(ره) به سوی مردم فلسطین و مسجد‌الاقصی و غاصب بودن اسرائیل افزود: مسئولینی که در فلسطین به عنوان مبارز در آن زمان به خود باختگی رسیده بودند جای خود را به جوانانی دادند که از انقلاب و نظام اسلامی ایران درس گرفته بودند.

فقیهی در ادامه بیان کرد: جنگ تحمیلی توسط تمام جهانخواران به سرکردگی آمریکا و عاملیت صدام در سال 1359 توسط عراق شروع شد و گرامیداشت هفته دفاع مقدس آموزش رشادت، شهادت، دفاع، ازخود گذشتگی و ایثار است و به مردم دنیا می‌گوییم که خون بر شمشیر پیروز است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم افزود: به همین دلیل مردم فلسطین دریافتند که می‌توانند در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا بایستند و تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی و مبارزه با این رژیم غاصب و کودک کش، مقاومت است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس آموزش مقاومت به فلسطین، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی داد گفت: مردم فلسطین با درس آموزی از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ایران توانستند در جنگ 51 روزه اسرائیل را شکست دهند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) اضافه کرد: حزب‌الله لبنان با باور مقاومت توانست اسرائیل را از جنوب لبنان بیرون کند و نخستین شکست سنگین را برای آنها رقم بزند.

فقیهی در پایان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس موجب قوی‌تر شدن جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت نظام شد، تصریح کرد: در حال حاضر هم همین مسیر را حزب‌الله لبنان در پیش روی خود قرار داده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری