مراسم هفتمین سال ارتحال علامه عسکری در قم برگزار شد

به گزارش قم خبر به نقل از تسنيم ، مراسم هفتمین سالروز ارتحال علامه عسکری پنج شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 دراین مراسم که با حضور حضرات آیات علوی گرگانی ، مصباح یزدی ،امینی ، خرازی و  نمایندگان دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در قم و نمایندگان بیوت مراجع عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی برگزارشد،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان بااشاره به ویژگی های برجسته شخصیتی علامه عسکری اظهار کرد:علامه عسکری یک انقلابی با طراوت و بانشاط بود که با درک عمیق  خود از اسلام روز به روز بربینش و انقلابی گری اش افزوده می شد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود:علامه عسکری به معنای واقعی کلمه یک عالم مردمی و انقلابی بود ومتاسفانه جهان اسلامی تاکنون  به اندازه کافی  از فضایل و افکار وی بهره نبرده است.

حجت الاسلام پناهیان معرفی شخصیت علامه عسکری  را معرفی اسلام و انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین ثمره اسلام در قرن حاضربرشمردو گفت:علامه عسکری به معنای واقعی کلمه به مسائل جهان اسلام ،اشراف کامل داشت و همیشه بر وحدت بین مذاهب اسلامی تاکید می کرد.

وی با بیان اینکه علامه عسکری در تالیف آثار خود تاکید بر اصالت اسلامی داشت گفت: وی درعین حال که از دو منبع اصیل قرآن و عترت در آثار خود استفاده می کرد، اما در پاسخ به مسائل روز ومواجهه های اجتماعی شخصیتی فعال و اثر گذار داشت.

علامه سید مرتضی عسکری پژوهشگر تاریخ اسلام و حدیث‌شناس و رئیس دانشگاه اصول دین بودویدر آثار خود علاوه بر بررسی کتب شیعه با تکیه بر قرآن و عترت، احادیث و روایات اهل سنت و را مورد بررسی قرارمی داد.

وی در 25 شهریور 1386 در سن 93 سالگی در بیمارستان میلاد تهران در گذشت.  

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری