معاون حفاظت و امنیت هسته ای سازمان انرژی اتمی با اشاره به تلاش سرویس های اطلاعاتی بیگانه برای ضربه زدن به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران گفت: یکی از این اقدامات، خرابکاری در تجهیزاتی است که ایران از خارج از کشور خریداری می کند.

به گزارش قم خبر ، معاون حفاظت و امنیت هسته ای سازمان انرژی اتمی با اشاره به تلاش سرویس های اطلاعاتی بیگانه برای ضربه زدن به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران گفت: یکی از این اقدامات، خرابکاری در تجهیزاتی است که ایران از خارج از کشور خریداری می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای زارعان در مراسم افتتاح دو نمایشگاه تخصصی دستاورد صنعت هسته ای افزود: کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس به سرکردگی آمریکا بدون اطلاع پیمانکاران و فروشندگان تجهیزات در سر راه آنان قرار می گیرند و تلاش می کنند که در این تجهیزات خرابکاری کنند.

وی گفت: همه خرابکاری هایی که تاکنون به صورت نرم افزاری و سخت افزاری انجام شده، با همکاری وزارت اطلاعات شناسایی و خنثی شده است.

آقای زارعان افزود: آزمایشگاهی در سازمان انرژی اتمی راه اندازی شده است که همه تجهیزات قبل از اینکه در فرآیند بهره برداری قرار گیرد آزمایش و بررسی می شود.

وی گفت: اینگونه اقدامات برای کشورهای بیگانه کم هزینه است و اگر اتفاقی هم بیفتد اتهامی متوجه فرد یا کشوری نیست.

معاون حفاظت و امنیت هسته ای سازمان انرژی اتمی گفت: این رویکرد بیگانگان برای ضربه زدن به ایران منحصر به امور هسته ای نیست و در حوزه های دفاعی و مخابراتی نیز این رویکرد وجود دارد.

آقای زارعان گفت: در طول یکسال گذشته چندین مورد خرابکاری در حوزه بدافزار داشتیم که همه آنها شناسایی و خنثی شده است.


وی افزود: دشمنان می خواهند روی زیر ساخت های ایران اثر بگذارند ولی همه امید آنان ناامید شده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری