شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه فوق العاده صبح امروز خود بدون اقدام عملی تنها به ابراز تاسف درباره کشتار فلسطینی ها در نوار غزه بسنده کرد.

به گزارش قم خبر ، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه فوق العاده صبح امروز خود از افزایش شمار کشته ها در نوار غزه ابراز تاسف کرد و خواستار برقراری آتش بس شد.


شورای امنیت رایزنی‌های فوق‌العاده و غیررسمی خود را پشت درهای بسته برای بحث درباره وضعیت نوار غزه را ساعت ۰۱:۳۰ روز دوشنبه به وقت گرینویج (شش بامداد به وقت تهران) آغاز کرد.

این نشست به درخواست اردن درپاسخ به خواسته چند ساعت پیش محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شده است. اردن عضو غیر دائم دوره ای شورای امنیت است.

قرار بود ۱۵ عضو شورای امنیت در این نشست به گزارش جفری ویلتمن معاون بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی درباره سفری که بان کی مون به خاورمیانه برای تلاش به منظور آتش بس در غزه آغاز کرده است، گوش فرا دهند.

دیپلماتها پیش از این پیش بینی کرده بودند که این نشست به هیچ گونه موضعگیری رسمی شورای امنیت درباره تحولات غزه منجر نخواهد شد

شورای امنیت بعد از ظهر روز جمعه نیز نشستی را درباره غزه برگزار کرد اما ۱۵ عضو آن نتوانستند به توافق درباره صدور بیانیه مشترکی برسند.

ارتش رژیم صهیونیستی تا بامداد امروز دوشنبه ۴۷۶ فلسطینی را شهید و حدود ۳۱۳۰ نفر دیگر را در حملات مداوم خود به نوار غزه زخمی کرده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری