کد خبر: 2503

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: وزیر علوم تعهد داده که به برطرف کردن برخی اشکالات در وزارت بپردازد، در غیر این صورت استیضاح انجام می‌شود.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، سهراب صلاحی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید خراسان‌رضوی که در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، در ارتباط با برنامه‌های این سازمان اظهار داشت: برنامه پیوست‌نگاری فرهنگی بر زمین مانده و با وجود اینکه در این زمینه قانون مصوب شده است اما متأسفانه توان علمی برای راه‌اندازی این حرکت وجود ندارد و با فقدان ناظر فرهنگی مواجه هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: در راستای پیوست‌نگاری فرهنگی، سازمان بسیج اساتید کشور اقدامی را آغاز کرده و درصدد آماده‌سازی نزدیک به ۵۰۰ تا یک‌هزار نفر ناظر فرهنگی دارای ‌سنخیت با مباحث فرهنگی در این رابطه است، تا کانونی شکل گیرد که به بدنه نظام اسلامی متصل باشد و این برنامه‌ بر زمین مانده، ساماندهی شود.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: متأسفانه با وجود تلاش فراوان برای ورود حوزه وزارت در این اقدام تاکنون خبری نیست و درصدد راه‌اندازی حرکتی در راستای گفتمان‌سازی و نظریه‌پردازی در زمینه اقتصاد مقاومتی هستیم تا بتوانیم حرکتی در سطح دانشگاه‌های کشور ایجاد کنیم و اکنون نیز در تهران اقداماتی اعم از تشکیل کارگروه‌های علمی برای گفتمان‌سازی در دست اجراست.

* در راستای برنامه یک دولت اسلامی، عملکرد دولت‌های پس از جنگ ارزیابی می‌شود

صلاحی همچنین از اقدامات مهم و اساسی دیگر این سازمان از تشکیل کارگروهی برای رصد چشم‌انداز خبر داد و هدف از آن را ارزیابی عملکرد دولت‌های پس از جنگ در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، صنعت، مسکن، انرژی، شهرسازی و... در تطبیق با اسناد بالادستی عنوان کرد و گفت: در این بررسی‌ها اشکالات دولت‌ها به صورت علمی استخراج و راهکارهایی ارائه می شود تا با مجموع راهکارهای ارائه شده برنامه یک دولت اسلامی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این باره فرمودند ما در دوره شکل‌گیری دولت اسلامی هستیم و این دولت باید محقق شود؛ افزود: شاخص‌های یک دولت اسلامی و جهادی باید گفتمان‌سازی شود و از اساتید ارزشی کشور انتظار می‌رود تا با ارائه راهکارها پس از خارج کردن اشکالات دولت‌های مذکور، دولت اسلامی و جهادی محقق شود.

*امروز آمریکا در مقابل ایران با نوعی گیجی تمام عیار مواجه شده است

صلاحی درباره حوزه آموزش عالی اظهار کرد: حوزه آموزش عالی یکی از حوزه‌هایی است که سبب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و پرواضح است که اگر کشور هسته‌ای شد، سلول‌های بنیادی کشف شد، اگر از سال ۸۵ آغاز کرد و در سال ۸۸ ماهواره به فضا فرستاد، اگر امروز در نانو رتبه هفتم دنیا را داراست و اگر... قسمت عمده تمام اینها از توان دانشگاه بوده که منجر شده این نظام آنچنان مقتدر شود که امروز آمریکا در مقابل آن با فقدان راهبرد و نوعی گیجی تمام عیار مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران در حوزه‌های دفاع و امنیت، عمق استراتژیک در منطقه و علم از وضعیت مطلوبی برخوردار است تا جایی که امروز کسی بدون وجود جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای که قلب جهان اسلام است، توانایی حرف زدن ندارد.

صلاحی در ارتباط با وضعیت مطلوب ایران در علم نیز بیان کرد: خیز این حوزه مربوط به هشت تا ۱۰ سال اخیر است به طوری که بارها اعلام شده که رشد علمی ایران در دهه اخیر ۱۳ برابر متوسط دنیا بوده و مراکز معتبر علمی جهان نیز در سال ۹۱ اعلام کردند که اگر پیشرفت علمی ایران همچنان ادامه یابد در مدت چهار تا پنج سال آینده و به عبارتی تا پایان دولت جدید، ایران به رتبه چهارم علمی جهان دست پیدا می‌کند.

*نگرانی نیروهای دلسوز انقلاب از بکارگیری نیروهای حاشیه‌ساز و فتنه‌گر در آموزش عالی کشور

وی خاطرنشان کرد: با همه موارد یاد شده اکنون دغدغه‌هایی وجود دارد که دارای آثار و نمودهایی است و از جمله مواردی که نیروهای دلسوز انقلاب در مجلس شورای اسلامی، حوزه‌های آموزش عالی و... را نگران کرده بکارگیری نیروهای حاشیه‌ساز و بعضا فتنه‌گر در ستاد آموزش عالی کشور و برخی دانشگاه‌ها است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: با وجود تعهدی که فرجی‌دانا در روز چهارشنبه قبل از رأی‌گیری مجلس داده بود در زمینه ادامه و حفظ آرامش در دانشگاه‌ها و ادامه تلاش برای پیشبرد نهضت علمی کشور و اینکه به دلیل این تعهد نمایندگان مجلس به وی رأی دادند و اگر بسیج اساتید به مجلس نرفته بود وی کسب رأی نمی‌کرد، اما اکنون باز هم شاهد بکارگیری افراد حاشیه‌ساز و فتنه‌گر در این حوزه هستیم.

*از افراد رأس فتنه در مدیریت دانشگاه‌ها استفاده شده است

صلاحی با اشاره به اینکه با نهایت تأسف اگر اکنون در برخی از مدیریت دانشگاه‌های استان‌های کشور نتوانسته‌اند از این افراد استفاده کنند، انسانی را به عنوان قائم مقام قرار داده‌اند که رأس فتنه آن استان به شمار می‌رود؛ افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در حوزه آموزش عالی کشور ، تلاش برای بر هم زدن آرامش دانشگاه‌هاست، آنچنانکه اشخاصی معلوم‌الحال را از تهران در استان‌ها می‌فرستند تا دانشجویان را جمع کرده و علیه مدیر دانشگاه‌ها اقدام به شعار دادن کنند.

وی تصریح کرد: دغدغه سوم در این حوزه تحقیر مدیریت ارزشی است که با وجود اینکه این مدیران در دهه اخیر برای خیز علمی کشور بیشترین تلاش‌ها را داشته‌ و دانشگاه‌ها غالبا به وسیله نیروهای معتهد و متخصص اداره می‌شدند این تحقیرها انجام می‌شود و بنده بارها به وزیر اعلام کردم که چرا چنین می‌کنید و اگر قصد تعویض آنها را دارید به شکل صحیح این تغییرات را انجام دهید، درست نیست که آنها را به سخره بگیرید.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: فرجی‌دانا خود شخصی محترم است اما امروزه وی در وزارت عملا اختیاری ندارد و مسئول در نظام اسلامی باید مسئولیت خود را درست به انجام برساند.

*فرجی‌دانا تعهد داده تا اشکالات در وزارت را مرتفع کند

وی گفت: در حال حاضر می‌خواهند دانشگاه‌ها را به یک باشگاه سیاسی تبدیل کنند که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته موضوع استیضاح مطرح شد و حرکت‌هایی در مجلس شکل گرفت و به فرجی‌دانا فرصت داده شد تا به تسویه وزارت از افراد حاشیه‌ساز و فتنه‌گر پرداخته و عزل و نصب‌ها در وزارت علوم را نیز زیر نظر خود انجام دهد و وی نیز تعهد داده که به برطرف کردن این اشکالات در وزارت بپردازد که در غیر این صورت استیضاح انجام می‌شود.

*با وجود ۳۵ هزار استاد بسیجی در کشور کسی نمی‌تواند به پایه‌های اقتدار ایران آسیب برساند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه اکنون ۳۵ هزار استاد بسیجی در سراسر دانشگاه‌های کشور وجود دارد و کسی نمی‌تواند به پایه‌های اقتدار کشور آسیب برساند؛ افزود: سنگین‌ترین رسالت در زمینه رسیدن کشور طبق پیش‌بینی‌های معتبر جهانی به رتبه چهارم علمی جهان تا ۵ سال آینده بر عهده ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج اساتید کشور با ۴۰ تا ۵۰ درصد استاد بسیجی در دانشگاه‌های کشور یک تشکل نیست بلکه نهادی فراجناحی به شمار می‌رود که مصوب شورای انقلاب فرهنگی است؛ افزود: ما وظیفه داریم فتنه‌گرها را از جناح‌ها جدا ساخته و به جناح‌ها هشدار دهیم که به افراد ضد انقلاب نزدیک نشوند و تشکل‌های نزدیک به اسلام را نیز تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: سنگ‌اندازی‌ها در راستای براندازی حرکت نخبگان ملت ایران است و خیزی که غرب‌گراها درباره ایران برداشته‌اند تا حدود زیادی مسدود شده و با عقب‌نشینی آمریکا از منطقه نیز به طور کامل جمع‌ می‌شود و در راستای استقرار تمدن نوین اسلامی که رسالت اصلی انقلاب اسلامی است با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب پیش خواهیم رفت.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری