رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران گفت: اگر همسر حضرت امام(ره) سخنی را از امام خمینی نقل کرده‌اند، چرا در زمان خود حیات بانو ثقفی بازگو نشد و گذاشتند بعد از فوت همسر امام(ره) این خاطره را نقل کنند.

سوال روحانی از هاشمی درباره خاطرات بدون سندش

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر درخصوص اظهارات هاشمی رفسنجانی و بیان خاطراتی ناگفته از حضرت امام خمینی(ره) به تسنیم گفت: آقای هاشمی به‌قدری خاطرات ضد و نقیض، خلاف واقع و خلاف حقیقت بیان کرده‌ است که دیگر نمی‌توان حرف وی را معتبر دانست.

وی ادامه داد: خبرها، حرف‌ها و خاطراتی که وی ادعا می‌کند رخ داده یا توسط امام راحل گفته شده است، با در نظر گرفتن بعضی از حرفهای قبلی که اشتباه بودن آنها بر همگان روشن است نشان می‌دهد که نمی‌شود به آقای هاشمی در خصوص خاطرات نقل‌شده اعتماد کرد.

این تاریخ‌دان انقلاب اسلامی در خصوص نقل خاطرات آقای هاشمی از کسانی که در قید حیات نیستند، اظهار داشت: چرا آقای هاشمی خاطرات را از زبان کسانی نقل می‌کند که در قید حیات نبوده و رحلت کرده‌اند؟ در اظهاراتی که وی اخیراً گفته است این نکته وجود دارد که اگر همسر حضرت امام چنین سخنی را از امام خمینی نقل کرده‌اند چرا در زمان خود حیات بانو ثقفی بازگو نشد، چرا گذاشتند بعد از فوت همسر امام این خاطره را نقل کنند؟

روحانی با بیان اینکه این مسئله در زمان فوت حاج احمد آقای خمینی نیز وجود داشته است، تصریح کرد: هاشمی از کسانی نقل خاطره می‌کند که نمی‌توانند این خاطرات را تأیید یا تکذیب کنند. از این رو مشخص است که این خاطرات واقعیت ندارد و قابل استناد نیست.

وی در خصوص اینکه در سال ۸۴ همسر امام خمینی(ره) خاطره‌ای را به وی گفته‌اند، گفت: اگر همسر امام خاطره‌ای را در سال ۸۴ برای وی نقل کرده است، چرا آقای هاشمی تا این اندازه صبر کرده و پس از فوت این بانوی بزرگوار صحبت‌های ایشان را نقل کرده است؟

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری