کد خبر: 15964

سخنگوی آژانس کار و امداد سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید از وضعیت اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در سوریه و تشبیه این اردوگاه به جهنمی غیرقابل دسترس، از جامعه بین المللی خواست در برابر قتل عام غیرنظامیان سکوت نکنند.

به گزارش قم خبر به نقل از ایرنا، «کریستفر گینس» در گزارشی تاکید کرد که جامعه بین الملل نباید با سکوتش در برابر بحران یرموک - که «بان کی مون» قبلا از احتمال وقوع قتل عام غیرنظامیان در آن هشدار داده است - تنها نظاره گر این جنایات باشند.

وی با بیان اینکه اردوگاه یرموک به غیرقابل دسترس ترین نقطه جهنم تبدیل شده است، تصریح کرد که نباید بگذاریم بیشتر از آن، در این جهنم فرو رود.

براساس گزارش سازمان ملل، اردوگاه یرموک در ۱۰ روز گذشته به صحنه زد و خورد گروه های مسلح مختلف تبدیل و این سبب شده است، پناهندگان فلسطینی در محاصره داعش گرفتار شوند و کسی توان خارج کردن آنها از این درگیری ها را ندارد.

طبق آمار سازمان ملل، در جریان درگیری ها در این اردوگاه بیش از۱۸ هزار پناهنده شامل سه هزار و ۵۰۰ کودک محاصره شده اند؛ این جمعیت در یک سال گذشته تنها با کمک های انسان دوستانه سازمان ملل قادر به گذران زندگی خود بوده اند.

سازمان ملل حتی پیش از شروع این درگیری ها در یرموک، از وضعیت بد انسانی در این اردوگاه از جمله مرگ زنان باردار به علت نبود دارو و تلفات کودکان به دلیل سوءتغذیه هشدار داده است.

گینس در ادامه افزود: به دلیل تسلط داعش بر نیمی از اردوگاه که بیش از ۹۵ درصد جمعیت نیز در آنجا ساکن هستند، دسترسی امدادگران برای کمک به ساکنان اردوگاه امکانپذیر نیست.

آژانس کار و امداد سازمان ملل، از همه گروه های مسلح درگیر خواست به تعهدات بین المللی مبنی بر حفظ جان غیرنظامیان پایبند باشند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری