کد خبر: 14680

امام جمعه قم:

امام جمعه قم با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در مجلس آمریکا گفت: این سخنرانی بدون دعوت کاخ سفید صورت گرفت و نشان می‌دهد آمریکا هم از دست اسرائیل غاصب، منفور و شرور خسته شده است.

خبرگزاری فارس: آمریکا از دست اسرائیل شرور و منفور خسته شده است
به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: تقوا عامل قبولی اعمال انسان است و به واقع هر عملی زمانی در درگاه الهی پذیرفته خواهد شد که مصداقی از تقوا محسوب شود.

وی افزود: تقوا بدان معناست که انسان خود را از گناهان و آسیب‌ها حفظ کند؛ این کار به دو طریق صورت می‌گیرد نخست آنکه آدمی در جایی که امکان گناه می‌رود وارد نشود و به عبارتی از دیگران فاصله بگیرد و انزواطلب باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه تقوا دارای مراتبی است و هر درجه از کمال و سعادت نیز بستگی به درجه تقوای انسان دارد خاطرنشان کرد: نخستین مرحله از تقوا آن است که آدمی ترک محرمات کند و به واجبات بپردازد و ترک شبهات دومین گام در تقواست البته همانطور که بیان شد تقوا به دو طریق حاصل می‌شود و وقتی انسان سعی کند از جامعه فاصله بگیرد تا گناه نکند آسیب‌هایی نیز او را تهدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: محروم ماندن از کمالاتی که تنها در سایه حضور در اجتماع نصیب انسان می‌شود، بی‌خبری از اوضاع و احوال زمانه و روحیه انزواطلبی بعضی از این آسیب‌ها هستند.

سعیدی با اشاره به تقوای نوع دوم که برخاسته از ایمان به خداوند و التزام عملی به شرع مقدس است گفت: این نوع تقوا همواره مورد تاکید ائمه اطهار(ع) و انبیای الهی بوده ولی کمیاب هم هست.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: بلافاصله پس از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) بسیاری از مردم آن زمان به دلیل محروم بودن از همین تقوای نوع دوم، با ظهور فتنه‌ای بزرگ و غوغاسالاری، از مسیر حق منحرف شدند و واقعه غدیر را به فراموشی سپردند و عهد و پیمان خود را با امیرالمومنین علی(ع) شکستند.

وی در خطبه دوم به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف دولت و مردم این است که از قطع درختان به ویژه درختان مثمر خودداری کنند زیرا آیات و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد.

سعیدی به پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بدون اتکا به قدرت‌های جهانی اشاره کرد و افزود: اینکه در مقابل همه قدرت‌های جهانی ایستاده‌ایم و شکست نخورده‌ایم به معنای حقانیت این نهضت علوی و فاطمی است؛ غرب از ابزارهای گوناگون به ویژه تحریم برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده ولی تجربه نشان داده که استفاده از این ابزار کهنه و ناکارآمد نه تنها سبب بازدارندگی نشده بلکه ایجاد این تنگناها ملت ایران را در رسیدن به قله‌ها مصمم‌تر کرده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: همه دستاوردهای ما به ویژه در عرصه دانش هسته‌ای، در دوران تهدید و تحمیل حاصل شده به همین دلیل قدرت‌های جهانی چاره‌ای جز تجدیدنظر در رویکرد خود ندیدند و حاضر به مذاکرات شدند البته می‌خواهند با لغو محدود تحریم‌ها امتیازات بیشتری بگیرند.

وی گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران گفته است باید همه تحریم‌ها به یکباره برداشته شوند و امیدواریم در این مسیر یعنی دفاع از انقلاب اسلامی و حقوق ملت ایران موفق باشند.

سعیدی با اشاره به نطق نتانیاهو در مجلس سنای آمریکا خاطرنشان کرد: این بار تفاوت فاحشی میان این سخنرانی با گذشته مشاهده می‌شود چه اینکه بدون دعوت کاخ سفید انجام شده و هیچ مهمانی از دولت در این سخنرانی حضور نداشت و 60 نماینده دموکرات هم آن را تحریم کردند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه ایالات متحده حمایت‌های خود را از رژیم صهیونیستی خواهد داشت ولی آمریکا هم از دست این متحد منفور و شرور خود خسته شده است گفت: نتانیاهو گفته است ایران همین امروز که تحریم است و توافقی هم حاصل نشده کنترل چهار پایتخت عربی را در اختیار دارد وای به روزی که توافق هم داشته باشد.

وی افزود: او گفته است آیت‌الله خامنه‌ای با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای روز این پیام را منتشر کرده که اسرائیل باید نابود شود؛ این پیام رهبر معظم انقلاب در حقیقت سخن همه مومنان است و همان کلام امام راحل است، رژیمی که بر پایه ظلم و غصب کردن سرزمین دیگران به وجود آمده باید نابود شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری