کد خبر: 13779

دریادار سیاری:

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش و تاثیر ایران در معادلات بین‌المللی گفت: امروز هیچ تصمیمی بدون نظر ایران در منطقه اتخاذ نمی‌شود.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در کنگره شهدای دانشجوی استان قم که ظهر امروز در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامیداشت و اظهار کرد: طبق گفته رهبر انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ما هر چه داریم از شهداست.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت ایران در سال‌های بعد و قبل از انقلاب اسلامی باید مقایسه شود اضافه کرد:‌ اگر این مقایسه انجام شود به خوبی نسبت به دستاوردهای شهدا آگاهی پیدا خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت و توانمندی را معیارهای اصلی تعیین کننده جایگاه یک کشور در نظام بین‌الملل دانست و تصریح کرد: قدرت دارای مولفه‌هایی از جمله سیاست، اقتصاد، وضعیت اجتماعی، فرهنگ و توانمندی نظامی است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی امور در ارتباط با دولت و نیروهای نظامی توسط مستشاران خارجی انجام می‌شد و با وجود اینکه وزیر و دولتمردان داخلی وجود داشتند اما مزدوران استعمارگر دستورات خود را به مردم داخل ابلاغ می‌کردند.

سیاری با بیان اینکه اگر به نوشته‌ها و خاطرات دوران طاغوت نگاهی داشته باشیم به خوبی می‌توان فهمید که تصمیم‌های دربار شاه روزانه به واشنگتن ارائه می‌شد گفت: کشوری که این جایگاه سیاسی را دارد در سطح منطقه حرفی برای گفتن ندارد و به عنوان یک خدمتگزار غرب باید ژاندارم منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب بسیاری از بخش‌های تجاری کشور در اختیار دشمن خارجی قرار داشت خاطرنشان کرد: دشمن خارجی منابع ما را به نفع خودش می‌برد و برای پیشبرد اهداف خود از این منابع استفاده می‌کرد.

سیاری فرهنگ حاکم بر کشور در قبل از انقلاب را فرهنگی خارجی خواند و اظهار کرد: دشمن به دنبال تسلط فرهنگ غرب در ایران بود تا بتواند کشور را در اختیار خود بگیرد و سوءاستفاده‌هایی داشته باشد اما با حرکت انقلاب اسلامی این اهداف از بین رفت.

وی به برخی دیگر از مشکلات قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن دوران توانمندی تعمیر تجهیزات نظامی را نداشتیم و آموزش متخصصین نیروهای مسلح در خارج کشور انجام می‌شد به همین علت نمی‌توانستیم به مرحله ساخت تجهیزات نظامی وارد شویم.

سیاری با بیان اینکه قبل از انقلاب ایران در خارج و داخل جایگاه خاصی نداشته است افزود: نهایت شناسه کشور این بود که مردم مختلف برای خوشگذرانی به ایران سفر کرده و از مردم ایران به عنوان خدمتگزار یاد می‌کردند.

وی تاکید کرد: در بعد قدرت سیاسی اکنون ایران اسلامی در صدر اخبار جهان است و هیچ تصمیمی بدون بازیگری ایران در منطقه گرفته نمی‌شود.

سیاری با اشاره به اینکه رسانه‌های مختلف دنیا نسبت به جایگاه سیاسی ایران حساسیت‌های بسیاری نشان داده‌اند گفت: در بعد اقتصادی اکنون صاحب کالاهای داخلی هستیم و اقداماتی که در مسیر رشد اقتصادی انجام می‌شود به همت مردم و مسئولان داخلی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به دنبال اثرگذاری در انقلاب و تضعیف ارزش‌ها و آرمان‌ها است اما آنها باید بدانند الگوی این مردم ائمه اطهار (ع) هستند.

وی از جایگاه خانواده‌های شهدا یاد کرد و متذکر شد: در علم، دانش، کار، سازندگی و مدیریت به جایگاه والایی رسیده‌ به همین علت در برابر فشارهای مختلف دشمن ایستاده‌ایم.

سیاری با تاکید بر اینکه این جایگاه‌ها به سادگی به دست نیامده است گفت: متخصصین و نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش ایران در داخل کشور تربیت می‌شوند و استانداردهای جهانی را برای آموزش آن‌ها مورد استفاده قرار داده‌‌ایم.

وی با بیان اینکه اکنون قطعات مورد نیاز تجهیزات نظامی به ویژه نیروی دریایی در دانشگاه‌ها و صنایع کشور ساخته می‌شود تصریح کرد: تاکتیک‌های این بخش تولید فکر داخل است و در ساخت تجهیزات به بالاترین جایگاه در منطقه و در زمینه ساخت ناوشکن به رتبه دهم جهان رسیده‌ایم.

سیاری ادامه داد:‌ رهبر انقلاب اسلامی بر ساخت ناو موشک‌انداز تاکید کردند و هر چند افراد بسیاری باور نمی‌کردند دستور ایشان تحقق پیدا کند اما این دستور سبب شد در سال 82 بتوانیم با تکیه بر غیرت خود به این دستاورد بزرگ نظامی برسیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون به تدبیر رهبری منطقه دریانوردی نیروهایی دریایی ارتش به وسعت دو میلیون و 100 هزار کیلومتر مربع رسیده است گفت: حضور در دریاهای آزاد در دستور کار قرار گرفته است به همین علت در دریا و اقیانوس‌های مختلف رفته و در آینده اطلس را دریانوردی خواهیم کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: امروز ناوهای دریایی ایران در دریای چین دریانوردی می‌کنند و این نشانه حضور مقتدرانه نیروی دریایی در بخش‌های مختلف جهان است.

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران نیاز به ارتباط با ما دارد مطرح کرد: با حضور نیروهای دریایی ایران در دریای مدیترانه رژیم صهیونیستی یک ماه آماده باش بود.

سیاری خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها گفت: آنچه که رهبری در نهضت علمی و فرهنگی مورد تاکید قرار دادند از دانشگاه‌ها باید آغاز شود و در جنگ تصرف مغزها که نتیجه آن کم‌رنگ شدن اعتقادات و تغییر رفتارها به سمت اهداف مورد نظر دشمن است دانشجو باید به عنوان افسر جنگ نرم مقابل دشمن ایستادگی کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری