مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی در ابتدا سعی در سانسور نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی داشتند، گفت: این رسانه‌ها چاره‌ای جز انتشار متن نامه رهبر انقلاب پیدا نکردند.

به گزارش قم خبر، حسین شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم در خصوص لزوم تبیین مفاد نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و چگونگی عملکرد رسانه‌های غربی و داخلی در این زمینه، اظهار داشت: زمینه گسترش پیام ایشان بیشتر از طریق فضای مجازی است چرا که بستر گسترش آن از دولت‌ها نمی‌گذرد و فضایی می‌طلبد که مخاطبان آن ملت‌ها باشند و نوع نگاه رهبر انقلاب نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

وی ادامه داد: ایشان در پیام خود بدون واسطه از جوانان اروپایی و آمریکایی خواستند که به واقعیت‌های اسلام مراجعه کنند و برای نشان دادن ضرورت این مراجعه پرسش‌هایی را مطرح کردند که هر ذهن جستجوگری به‌دنبال پاسخ‌ آن است و مخاطب آن را ذهن و وجدان جوانان قرار دادند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان همچنین گفت: این‌گونه پیام‌ها زودبازده نیست به این معنی که پای اندیشه و تفکر در میان است؛ به‌مرور افراد آن را مشاهده کرده، درباره آن به تفکر می‌پردازند و افرادی که به پاسخ این پرسش‌های روشنگرانه نیاز دارند روزبه‌روز بیشتر می‌شوند.

وی افزود: رسانه‌های غربی ابتدا سعی کردند پیام مقام معظم رهبری را سانسور کنند یا فقط گزارشی بدون انتشار متن آن به اطلاع عموم مردم غرب برسانند اما این پیام در فضای مجازی گسترش پیدا کرد و خود آن رسانه‌ها نیز یا از روی اجبار و یا به هر دلیل دیگری چاره‌ای جز انتشار متن نامه پیدا نکردند.

شریعتمداری در پایان گفت: رهبر انقلاب در یک نگاه هوشمندانه با انتشار این نامه از انگاره‌هایی که رسانه‌های غربی‌ درباره اسلام ساخته بودند، عبور کردند و بی‌واسطه با جوانان اروپایی و آمریکایی سخن گفتند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری