کد خبر: 12567

عضو کمیسیون اصل ۹۰ در گفت‌و‌گو با تسنیم:

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در پروژه «پدیده» افراد در قرار داد‌ها قید کرده‌اند که در سود و ضرر پروژه سهیم هستند و بی‌توجهی به عنصر مشاوره حقوقی سبب شکست در این پروژه شده است.

به گزارش قم خبر، عوض حیدر‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فروش سهام بدون ضابطه در ایران و تبعات آن اظهار داشت: بازار معاملات را در شرع مقدس اسلام مکاسب می‌گویند که فردی خریدار و فردی فروشنده است که به افراد برای حضور در کسب و کار توصیه‌هایی شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به ویژگی‌های مهم خریدار در شرع مقدس اسلام افزود: افراد خریدار باید عاقل، هوشیار و اهل مشورت باشند، خریدار نباید سخیف باشد که به راحتی فریب بخورند و این فرهنگ عرف خرید و فروش در بازار است، در آداب خرید و فروش این مسائل محرز است و نیازی به وضع قانونی خاص نیست.

وی با اشاره به قانون مجازات تصریح کرد: اگر در معاملات به یکی از طرف‌های معامله ضرر و آسیبی برسد و در حق طرفین اجحاف شود باید از طریق سیستم قضایی این پرونده‌ها رسیدگی شود تا ضررهایی که به مردم وارد شده از طریق مجاری قانونی حل شود زیرا ما قانون‌های زیادی در این رابطه داریم.

حیدرپور تاکید کرد: در پروژه «پدیده» افراد در قرار داد‌ها قید کرده‌اند که در سود و ضرر پروژه سهیم هستند و در همه جای دنیا این مسئله وجود دارد با این تفاوت که در همه جا از عنصر مشورت و توجه به مسائل حقوقی استفاده می‌شود اما در این پرونده وپرونده‌های مشابه این عنصر مهم نادیده گرفته شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: برای انجام پروژه‌های کوچک باید از نظر مشاور و پروژه‌های کلان باید از نظر وکیل و مشاور حقوقی استفاده کرد، باید توجه داشت هرجایی که مردم بیشتر متضرر شده‌اند ریشه در عدم مشورت صحیح دارد.

وی با تاکید به برخورد جدی با مفاسد اقتصادی گفت: ما قانون به اندازه کافی برای برخورد با مفاسد داریم، اما در تنظیم قرارداد‌ها به مفاد قرارداد‌ بی‌توجه هستیم، بنابراین رسانه‌ها باید برای فرهنگ سازی مردم تلاش ویژه داشته باشند به عنوان مثال در پرونده‌ای مشابه «پدیده» رسانه باید به جای توجه به سودی که از تبلیغ آن پروژه به دست می‌آورد باید به فکر آگاهی بخشی به مردم بود.

حیدرپور خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید مردم را فدای تبلیغات آگهی‌ها کرد و رسانه‌ها نیز باید برای آگاه سازی به مخاطبان تلاش کنند تا مردم با آگاهی کامل در سرمایه گذاری‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری