امام جمعه قم گفت: مادامی که صحنه‌گردانان اصلی فتنه از گناه بزرگی که مرتکب شده‌اند اظهار پشیمانی نکنند لیاقت دلسوزی ندارند و مردم هم خیانت و فتنه آنها را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در آیه 12 سوره مبارکه «حجرات» می‌خوانیم که خداوند مومنان را از سه گناه بدگمانی، تجسس و غیبت منع کرده و البته در دو مورد نخست، خطاب مستقیم به مومنان است ولی لحن آیه در مورد غیبت، مخاطب غایب بوده و این امر نشان‌دهنده این است که گویی مومنان حقیقی از گناه غیبت منزه هستند.

وی افزود: آبروی مومن مانند خون و گوشت تنش می‌ماند و همانطور که هیچ کس حاضر نیست خونش را بیهوده هدر دهد، آبرو و شخصیتش را هم دوست دارد و نمی‌خواهد پایمال شود؛ در این آیه خداوند برای نشان‌ دادن زشتی گناه غیبت، آن را توصیف به خوردن گوشت تن برادر مرده انسان کرده و به نوعی از مخاطبان قرآن اعتراف می‌گیرد که این گناه تا چه میزان زشت و پست است.

امام جمعه قم با بیان اینکه بیان عیوبی که آشکار است غیبت محسوب نمی‌شود خاطرنشان کرد: البته بیان اینگونه عیب‌ها نیز از نظر اذیت و آزار مومن، حرام خواهد بود ولی گناه غیبت به تصریح قرآن حرام شمرده شده است.

وی در خطبه دوم به هفتم دی ماه، سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) یکی از حقوق فرزندان بر اولیاء را سوادآموزی دانسته‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرمایند آموختن سواد به دیگران حسنه بزرگی است.

سعیدی تصریح کرد: اخیراً وزیر امور خارجه ایران، در نامه‌ای به همتایان خود در کشورهای مختلف، مواضع اصولی ایران اسلامی در مذاکرات را تشریح کرد؛ مردم ما از هر اقدامی که در راه احقاق حقوق جمهوری اسلامی صورت بگیرد حمایت می‌کنند و درخواستشان هم پیگیری کامل تا احقاق حقوق حقه ایران است.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) به روز 9 دی اشاره کرد و افزود: این روز به نام «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامیده شده است؛ مردم قم فاصله میان 9 تا 19 دی را که سالروز قیام خونین علیه رژیم پهلوی است را دهه بصیرت نامگذاری کرده‌اند.

وی عنوان کرد: با پیروزی نهضت اسلامی، منافع نامشروع غارتگران جهانی به ویژه آمریکا متجاوز از ایران اسلامی قطع شد و از همان ابتدا، بنای نقشه‌های دشمنان اسلام و ایران، توطئه‌چینی و تضعیف جایگاه رهبری بوده است که البته هر بار سیلی محکمی از انقلاب و ملت ایران دریافت کردند.

سعیدی با بیان اینکه دشمنان دست بردار نیستند و هر دولتی که در آمریکا بر سر کار آمده کینه‌توزی خود را آشکار کرده است گفت: در سال 88 و بعد از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب، ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری حماسه‌ای کم نظیر آفریدند و بیش از 80 درصد مردم در آن شرکت کردند ولی کار خلافی پیش از اعلام نتایج صورت گرفت که آن هم نام بردن از برخی شخصیت‌های نظام در مناظره‌ها بود و کار خلاف بزرگ‌تری هم در هنگام اعلام نتایج صورت گرفت که آن هم تهمت تقلب بود.

خطیب جمعه قم با اشاره به خوشحالی دشمنان از این قضیه عنوان کرد: آمریکای متجاوز و انگلستان مکار و حیله‌گر و صهیونیست‌های جنایتکار اوباش را در خیابان‌ها وارد کردند و به نام حمایت از برخی کاندیداها، فتنه‌ای گسترده را رقم زدند ولی رهبر معظم انقلاب با درایت کامل، این موضوع را کنترل می‌کردند و چون می‌دانستند ریشه فتنه کجاست، به مدعیان راه‌های شرعی و قانونی را گوشزد کردند و فرمودند راهتان را از مزدوران و اوباش جدا کنید.

وی افزود: فتنه گسترده 88 کشور را تا لبه پرتگاه پیش‌ برد ولی رهبری همچنان با بصیرت و آرامش، کنترل اوضاع را در اختیار داشتند تا اینکه به عاشورای آن سال رسیدیم و فجایعی را شاهد بودیم که زبان از بیان آن قاصر است و معترضان نیز با سخنرانی‌های خود بر آتش فتنه می‌دمیدند و ملت ایران دریافتند اگر باز هم بخواهند به فتنه‌گران مهلت بدهند، دستاوردهای اسلام و انقلاب بر باد می‌رود و به این ترتیب، سیل جمعیت به خیابان‌ها سرازیر شد و بار دیگر سیلی محکمی به صورت آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و همه مستکبران عالم نواختند.

سعیدی با بیان اینکه ملت ایران در 9 دی 88 ضمن تجدید میثاق با امام و رهبری، بار دیگر انقلاب را بیمه کردند گفت: در حقیقت حاصل بیش از 20 سال برنامه‌ریزی و توطئه دشمنان به این ترتیب بر باد رفت و با خلق حماسه 9 دی، مهره‌های پنهان دشمنان شناسایی و به انزوا کشیده شدند و ملت ایران ثابت کرد که نه فقط در عرصه جنگ سخت، بلکه در حوزه جنگ نرم هم مقتدرانه دشمنان را به خاک می‌کشانند.

امام جمعه قم عنوان کرد: در انتها به کسانی که از سر دلسوزی تلاش می‌کنند می‌گوییم تا زمانی که صحنه‌گردانان اصلی از گناه بزرگی که مرتکب شده‌اند اظهار پشیمانی نکنند لیاقت دلسوزی ندارند و مردم هم خیانت و فتنه آنها را فراموش نخواهند کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری