کد خبر: 9356

عضو جامعه مدرسین:

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در جامعه اسلامی زن هاباید به گونه‌ای رفتار کنند که اسباب انحراف فکری، مردان و برخی از افراد بیمار دل را به وجود نیاورند.

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به اظهارات رئیس پلیس اماکن ناجا در رابطه با ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها، اظهار کرد: در جامعه اسلامی زن هاباید به گونه‌ای رفتار کنند که اسباب انحراف فکری، مردان و برخی از افراد بیمار دل را به وجود نیاورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اشتغال خانم‌ها در کافی شاپ، افزود: اشتغال در کافی شاپ‌ها برای زنان جامعه اسلامی مناسب نیست، زیرا این مکان‌ها محل تردد افراد با نگرش‌های گوناگون است، بنابراین احتمال لغزش در این مشاغل زیاد است.

وی با اشاره به اشتغال بانوان در کافی شاپ‌ها، تصریح کرد: اگر بانوان در کافی شاپ‌های اختصاصی بانوان باشند که محل تردد مردان نباشد، می‌توانند به راحتی و بدون دغدغه فعالیت کنند، اما کافی شاپ‌های مختلطی که بانوان مجرد با انواع آرایش در آنجا مشغول به کار هستند نه تنها سبب انحراف مردان بلکه زمینه انحراف برای بانوان را نیز به وجود می‌آورد.

آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به پرهیز بانوان از گرایش به مشاغل نامناسب، عنوان کرد: برخی از مشاغل مانند رانندگی ماشین‌های سنگین به دور از لطافت و روح زنانگی است که امروز توطئه‌های غرب برای زن ایرانی با شعار برابری زن و مرد سبب شده است تا زنان به مشاغل سخت گرایش پیدا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید به پیشرفت تکنولوژی در جامعه، گفت: در حال حاضر که بیشتر امور جامعه به وسیله اینترنت و تکنولوژی روز انجام می‌شود، بهتر است که محیط کار بانوان و آقایان از هم جدا شود تا با ارتباط‌های بیش از اندازه زمینه لغزش هر دو طرف فراهم نشود.

وی با اشاره به بهترین مشاغل برای بانوان، بیان کرد: علم ثابت کرده است که زنان به سبب لطافت روحی که دارند می‌توانند در مشاغل تربیتی نسبت به مردان موفق‌تر عمل کنند، بنابراین زنان با تدریس در مدارس، کار در مهدهای کودک و کار در محیط‌هایی که روحیه لطیف آن‌ها را آسیب نزند می‌توانند به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند.

آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به تفکیک شغل در آموزه‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: زمانی که رسول اکرم (ص) مشاغل خانگی را برای حضرت زهرا (س) در نظر می‌گیرد به این معنا نیست که او را از فعالیت‌های اجتماعی دور کند، بلکه مسئولیت تربیت خانواده را به ایشان واگذار کرد، زیرا ما نقش و حضور پر رنگ حضرت فاطمه (س) را در صحنه‌های سیاسی زمان خودشان مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری