کد خبر: 9119

رئیس اتحادیه میوه و بارفروشان استان قم گفت: با ثبات مطلوبی که در بازار با آن مواجه هستیم وضعیت عرضه و قیمت میوه‌ها در قم نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب است.

خبرگزاری فارس: وضعیت عرضه و قیمت میوه در قم مطلوب است

به گزارش قم خبر , محمد حسین فیروزعلیزاده امروز در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به وضعیت بازار میوه و تره بار در قم اظهار کرد: در حال حاضر بازار میوه و سبزی در قم از فراوانی مطلوبی برخوردار است و مشکلی برای عرضه میوه و سبزی در قم وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت میوه‌هایی مانند آلو و هلو بیان کرد: این میوه‌ها فصلی بوده و به دلیل اینکه آخر بار محسوب شده و عرضه آن کم شده است قیمت آن تا حدودی با افزایش رو به رو شده است.

رئیس اتحادیه میوه و بارفروشان استان قم ‌با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت موز تصریح کرد: این میوه از خارج استان به قم وارد می‌شد که در حال حاضر نسبت به گذشته واردات این میوه در استان قم کاهش داشته است و وقوع این امر را می‌توان از دلایل افزایش قیمت موز عنوان کرد.

 

وی از دیگر دلایل افزایش قیمت موز را قرار گرفتن در ایام عید قربان و عید غدیر ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه موز میوه‌ای است که از خارج استان به قم می‌آید واسطه‌گری‌هایی رخ می‌دهد که شرایط را برای افزایش قیمت فراهم می‌کند ولی با پیگیری‌های انجام شده قیمت موز رو به کاهش است.

فیروزعلیزاده با بیان اینکه در حال حاضر قیمت میوه‌های فصلی از ثبات خوبی برخوردار است تصریح کرد: با اینکه پرتقال، نارنگی، سیب درختی و انار از میوه‌های نو بار محسوب می‌شوند ولی قیمت‌های مناسبی دارند و توان خرید این میوه‌ها برای عموم مردم وجود دارد.

وی با تبیین قیمت برخی میوه‌های فصلی در قم گفت: قیمت انار بین 500 تا 2 هزار و 500 تومان و خیار بین 500 تا 2 هزار تومان است که در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

رئیس اتحادیه میوه و بارفروشان استان قم ادامه داد: در حال حاضر نارنگی با قیمت 4 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که این قیمت نیز به دلیل نوبار بودن نارنگی است ولی با فراوانی که در حال شکل گرفتن است قیمت این میوه در بازار رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه قیمت عرضه میوه و تره بار در استان قم نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب است متذکر شد: قیمت میوه و تره بار در استان قم بسیار منصفانه است و مشکلی در زمینه عرضه این محصولات در استان قم وجود ندارد.

فیروزعلیزاده خاطرنشان کرد: در پاییز امسال چندین محصول نسبت به سال گذشته با فراوانی روبه‌رو است و برخی محصولات نیز نسبت به سال گذشته کمتر عرضه می‌شود که گاهی اوقات شرایط را برای تغییر قیمت‌ها فراهم می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و بارفروشان استان قم متذکر شد: سیب درختی و سیب زمینی نسبت به سال گذشته افزایش عرضه داشته و پیاز، گوجه، هندوانه، ‌نارنگی و پرتقال نیز نسبت به پاییز گذشته کمتر عرضه شده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری