مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان قم با اشاره به کسب رتبه نخست استان قم در اجرایی کردن نظام بانکداری اسلامی گفت: این استان در زمینه اجرای نظام بانکداری اسلامی پیشرو است.

خبرگزاری فارس: قم در اجرای نظام بانکداری اسلامی پیشرو است

به گزارش قم خبر ، محمدرضا پاطلا مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، با اشاره به فعالیت بانک مهر اقتصاد در استان قم اظهار کرد: این بانک که پیش از این موسسه مالی اعتباری مهر نام داشت از سال 72 فعالیت خود را آغاز کرده و خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تمام اعضا و کارکنان این مؤسسه بسیجی و از خانواده‌های ایثارگران هستند تصریح کرد: با وجود اینکه این بانک نسبت به سایر بانک‌ها جوان‌تر است ولی مردم اعتماد خوبی به آن پیدا کرده‌اند و سرمایه‌گذاری ایشان، اثبات کننده این سخن است.

مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان قم حرکت به سوی بانکداری اسلامی را مهم‌ترین هدف این بانک دانست و گفت: در این راستا تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و امید است که بتوانیم شاهد شکل‌گیری بانکداری کاملا اسلامی باشیم.

وی با اشاره به تلاش و جدیت در تحقق بانکداری اسلامی گفت: به دنبال انطباق کامل قوانین جاری بانک مهر اقتصاد با موازین اسلامی بوده و همچنین تلاش داریم که دیگر بانک‌ها و مؤسسات مالی را نیز به این سمت و سو ترغیب کنیم.

پاطلا ضرورت ترویج مدل و الگوی عملی بانکداری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: 70 تا 80 درصد از فعالیت‌های ما به صورت کامل با بانکداری اسلامی منطبق بوده و بانک مهر اقتصاد قم در این عرصه در کشور پیشرو است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز آموزش و مرکز پژوهش بانک مهر اقتصاد در قم گفت: قم در اجرای بانکداری اسلامی در کشور رتبه نخست را دارد.

مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان قم برگزاری نمایشگاه بانکداری اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: چهارمین نمایشگاه بانکداری اسلامی در استان قم از روز 25 شهریور ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد و در صورتی که مردم از برپایی این نمایشگاه استقبال گسترده‌ای داشته باشند این نمایشگاه در هفته دفاع مقدس نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات بانک مهر اقتصاد برای حرکت به سمت و سوی بانکداری اسلامی گفت: برای این تحقق این امر مهم، تمام کارمندان این بانک آموزش دیده‌اند و با موازین فقهی آشنا شده‌اند.

پاطلا ادامه داد: در حال حاضر مشغول اجرایی کردن آنچه آموزش دیده‌ایم هستیم و برای اجرایی کردن سیستم بانکداری اسلامی، احکام فقهی را با نظام بانکی تطبیق می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بانک مهر اقتصاد برای برداشتن گام‌های مؤثر در اسلامی شدن نظام بانکی با جدیت تلاش می‌کند گفت: از کارشناسان فقهی دعوت کرده‌ایم تا راه را به صورت مطلوب‌تر به ما نشان دهند تا در صورت داشتن ایراد آن را اصلاح کنیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری