مدیرکل آموزش پرورش استان قم گفت: در هفته دولت پنج مرکز علمی آموزشی در قم به بهره‌برداری رسید که اعتبار چهار مجموعه آن از محل اعتبارات مقام معظم رهبری به شهر قم بود.

به گزارش قم خبر ، حمیدرضا دژاکام در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: در یک سال گذشته به لطف الهی اقدامات خوبی در آموزش و پرورش استان انجام شده و برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌های خوبی در راستای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان استان قم در دست اجرا داریم.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان با نگاهی جامع و علمی صورت می‌گیرد بیان کرد: در راستای تکریم جایگاه فرهنگیان تلاشگر و گرانقدر استان قم که ولی نعمت‌های ما هستند اقداماتی را در دستور کار داریم.

مدیرکل آموزش پرورش استان قم از تشکیل کارگروه اقتصاد و فرهنگ در این اداره کل خبر داد و گفت: در هفته گذشته پنج پروژه علمی آموزشی را با حضور استاندار و مسئولان در قم به بهره‌برداری رساندیم، بهره‌برداری از مرکز آموزش و اصلاح اختلالات آموزشی باغچه‌بان از جمله پروژه‌هایی بود که در منطقه نیروگاه با پنج هزار و 600 متر مربع زیر بنا و با هشت کلاس درس آغاز به کار کرد.

دژاکام ادامه داد: دومین پروژه‌ آموزش و پرورش که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید افتتاح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) واقع در خیابان توانیر در زمینی به مساحت دو هزار و 700 متر مربع و زیربنای پنج هزار و 800 متر مربع بود که برکاتی را برای استان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: سومین پروژه، افتتاح مدرسه راهنمایی شهید محمدجواد فخاری در شهر قائم است که با مساحت دو هزار متر مربع با 12 کلاس افتتاح شد که این مدرسه مشکل حاد ما در این منطقه محروم را تا حد زیادی بر طرف کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بهره‌برداری از دبستان شهید محمدعلی قمی با 9 کلاس درس و مساحت یک هزار و 800 متر مربع در خیابان شهید دل آذر را پروژه دیگر آموزش و پرورش در هفته دولت ذکر کرد و گفت: مهمترین پروژه ما احداث مدرسه اوتیس برای دانش‌آموزانی که دچار اختلالات هستند بود که این مدرسه در ابتدای جاده سراجه احداث و از سال تحصیلی جاری کار خود را آغاز خواهد کرد.

دژاکام ادامه داد: اکثر این پروژه‌ها با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم احداث شده که این نگاه جامع ایشان به آموزش و پرورش جای تقدیر و تشکر دارد و امیدداریم که همه مسئولین استان با نگاه خاص به آموزش و پرورش نگاه کنند که اگر ما مشکلاتمان رفع شود بهتر می‌توانیم به امر آموزش و تربیت دانش‌آموزان بپردازیم.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقاء سطح علمی معلمان کلاس‌های ضمن خدمت از هفته آینده در آموزش و پرورش آغاز خواهد شد بیان کرد: یکی از اهداف ارزشمندی که مد نظر ما است و برکات آن شامل حال دانش آموزان و خانواده‌های آنان خواهد شد و درنهایت نیز ارتقاء سطح علمی استان را به همراه خواهد داشت، به روز بودن معلمان، دبیران و همکاران آموزشی ما خصوصاً در دوره‌ ابتدایی با توجه به شش ساله شدن این دوره است که برنامه‌های خوبی در این زمینه نیز خواهیم داشت و این نوید را به مردم شهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) خواهیم داد که شروع سال جدید با همت والا در راستای آموزش و تربیت آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری  گردهمایی مدیران آموزش و پرورش کشور در تهران خاطرنشان کرد: در این گردهمایی رئیس جمهور بدون مقدمه به بحث آموزش در استان قم و مدرسه دین دانش که یادگار شهید بزرگوار بهشتی است اشاره کرد که این موضوع برای ما قمی‌ها ارزشمند است که حتی مسئولان کشوری نگاهی جامع به امر آموزش در قم دارند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری