مدیر عامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه این استان دارای 146 روستا است گفت: از سال 85 تاکنون عملیات گازرسانی به 104 روستا انجام شده است.

خبرگزاری فارس: گازرسانی به 104 روستای استان قم از سال 85 تاکنون

به گزارش قم خبر ، غلامرضا فرجی در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به تشریح عملکرد شرکت گاز استان قم در یک سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: شرکت گاز استان قم در طول فعالیت دولت تدبیر و امید فعالیت‌های مهم و اثرگذاری را انجام داده که گاز رسانی به پنج هزار واحد مسکن مهر در منطقه پردیسان یکی از این کارهای مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این شرکت می‌توان به 150 کیلومتر لوله‌گذاری در منطقه پردیسان، گازرسانی به 21 هزار مشترک جدید و احداث چند جایگاه سوخت CNG اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم افزود: در هفته دولت بهره‌برداری از شبکه گازرسانی به چند روستا از جمله روستاهای زواریون، راهجرد و سعادت آباد با نصب سه ایستگاه تقویت فشار را شاهد خواهیم بود که مجموع این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر32 میلیارد ریال اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

فرجی از جایگاه ممتاز استان قم در میان استان‌های سبز کشور به دلیل ضریب نفوذ بالای گاز خبر داد و بیان کرد: از سال 89 جزء نخستین استان‌هایی بودیم که به دلیل ضریب نفوذ گاز در فهرست استان‌های سبز قرار گرفتیم و در حال حاضر نیز ضریب نفوذ گاز در شهر قم 99 درصد، در استان 98 و در روستاها 96 درصد است که از این نظر جایگاه خوبی بین سایر استان‌ها به خود اختصاص داده‌ایم.

وی در ادامه به تشریح وضعیت گازرسانی به روستاهای استان پرداخت و ابراز کرد: بر اساس توافقنامه‌ای که در سال 85 بین شرکت گاز استان و استانداری قم منعقد شد، مقرر شد به 146 روستا گازرسانی انجام شود که تاکنون به 104 روستا گازرسانی انجام شده و گازرسانی به 39 روستای باقی مانده نیز در دستور کار است که امیدواریم ظرف مدت کمی بتوانیم تمام روستاهای استان را زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم خاطرنشان کرد: گازرسانی به بخش‌های جعفریه و کهک به جز روستاهای وشنوه و اَوِل تکمیل شده و تعدادی روستا در بخش‌های سلفچگان، مرکزی و دستجرد وجود دارد که باید عملیات گازرسانی به آنها دنبال شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری