وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نتایج بررسی های کار گروه خانوار ستاد هدفمندی یارانه ها در آینده ای نزدیک اعلام می شود و اگر افرادی بر اساس اطلاعات موجود جزو گروه هایی باشند که نباید یارانه دریافت کنند، حذف خواهند شد.

خیز وزارت اقتصاد برای آغاز طرح جنجالی حذف یارانه‌‌بگیران

به گزارش قم خبر به نقل از ایرنا، علی طیب نیا عصر دوشنبه در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: ستاد هدفمندی یارانه ها دارای کار گروه های مختلفی است که یکی از این کار گروه خانوار است.

وی با بیان این که، حمایت از خانوارها در این کار گروه مورد بررسی قرار می گیرد که مسوولیت آن با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تاکید کرد: این کار گروه در حال بررسی نتایج ثبت نام اطلاعات خانوارها در فاز دوم هدفمندی یارانه است، اما قرار نیست اقدامات در این خصوص به صورت شتاب زده باشد.

به گفته وی، در بخش حمایت از خانوار قرار است که کمک های دولت بر اقشار هدف متمرکز شود که این اقشار افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند، ضمن آن که حوزه سلامت نیز مورد تاکید دولت است.

طیب نیا با بیان آن که، دولت بحث بیمه پایه سلامت را مد نظر قرار داده است گفت: در راستای این امر مردم مشمول بیمه پایه می شوند.

وی درباره حمایت از بخش تولید در فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز گفت: منابع حاصل از افزایش حامل های انرژی در آینده به صورت هدفمند مورد استفاده قرار می گیرد.

طیب نیا ادامه داد: حمایت از بخش تولید در سال جاری عملی می شود، به نحوی که یارانه سود و وجوه اداره شده به بخش هایی از تولید که افزایش بهره وری داشته باشند و استهلاک انرژی در آنها کم باشد پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری