کد خبر: 14650

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اذعان بر اینکه در تولید سیمان از ظرفیت مازاد برخورداریم گفت: ایران رتبه اول صادرات این محصول مهم به منطقه خاورمیانه را داراست.

به گزارش قم خبر به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده ظهر پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان دامغان در سالن جلسات مجتمع عظیم در حال احداث فولاد کویر این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ طرح سیمان در کشور در حال ساخت است که به طور میانگین ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با یادآوری اینکه سیمان از جمله اقلامی است که می توان آن را صادر کرد تصریح کرد: در سالجاری به دلیل وجود ناامنی در یکی از کشورهای منطقه صادرات سیمان کاهش داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت: بخش های خصوصی در تولید سیمان حضوری فعال دارند باید تلاش خود را در رونق این صنعت افزایش دهند.

کارخانه سیمان تویه دروار تا رسیدن به نتیجه ایستادگی کند

عضو شورای اقتصاد کشور به بحث احداث کارخانه تویه دروار در شمال غربی شهرستان دامغان نیز اشاره داشت و افزود: مهم این است که این پروژه بتواند روی پای خود ایستادگی کند و به نتیجه خوب برسد و باید فعال شود.

نعمت زاده اضافه کرد: کارخانه سیمان تویه دروار بدون دریافت تسهیلات بانکی و دولتی در حال ساخت است و از منابع سهامداران احداث می شود.

وی تاکید کرد: منابع صندوق توسعه ملی در صورت وجود مشکل می تواند به کارخانه سیمان تویه دروار و استان کمک کند تا این پروژه تعطیل نشود.

بانک ها تسهیلات با نرخ مصوب را پرداخت کنند

عضو کابینه دولت یازدهم ضمن گلایه از بعضی از بانک ها در عدم پرداخت تسهیلات مصوب به واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور گفت: جز بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات هیچ یک از بانک های دولتی و غیردولتی به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات با نرخ مصوب عمل نکرده اند که از آن ها گلایه داریم.

در این جلسه مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی در حال احداث شرکت خوروسازان متین کویر، مجتمع عظیم فولاد کویر، سیمان تویه دروار، بیواتانول و نماینده انجمن صنایع شهرستان دامغان گزارشی از روند اجرای پروژه های خود ارائه و مسائل و مشکلات پیش روی خود را مطرح کردند.

در این جلسه استاندار سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و جمعی از مدیران استان و شهرستان دامغان حضور داشتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر پنجشنبه با هدف بازدید از شرکت خودروسازان متین دامغان و مجتمع عظیم فولاد کویر به شهرستان دامغان سفر کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت های فیزیکی و مسائل آنان قرار گرفت.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری