کد خبر: 12690

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: قم در بسیاری از صنایع مانند مبل، کفش ماشینی و فرش ابریشم دارای جایگاه ویژه‌ای است که این ظرفیت ها در توسعه اقتصادی راهگشا اثرگذار است.

احمد ذاکری در گفت و گو با قم خبر اظهار داشت: برای پیشرفت قم باید ظرفیت‌های کلان صادراتی را مورد توجه ویژه قرار داد و در این راه باید از همه ظرفیت های موجود در جهت پیشرفت استفاده کرد.

 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: با ارتباطات گسترده جهانی، باید تحولات عظیمی را در منطقه به وجود بیاوریم که در این راستا حضور نمایندگان تجاری کشورهای خارجی می تواند در ارزیابی ها موثر باشد، باید این نکته را در نظر داشت که صادرات ارتباط تنگاتنگی با توسعه اقتصادی دارد و در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و اشتغال پایداربسیار اثر گذار است.  
 
وی تصریح کرد: کاهش قیمت نفت به زیر 50 دلار مبین این نکته است که نفت دیگر توجیه اقتصادی ندارد به همین منظور صادرات قم در توسعه و پیشرفت اثرگذاری قوی دارد و ما نیز باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.
 
ذاکری گفت:قم دارای ظرفیت است که می تواند کالاهای مورد نیاز روسیه را تولید کند زیرا قم در بسیاری از صنایع مانند مبل، کفش ماشینی و فرش ابریشم دارای جایگاه ویژه‌ای است و استفاده از این ظرفیت ها در توسع اقتصادی اثرگذار است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: عراق و افغانستان دو کشور هدف در صادرات برای هستند که در این زمینه تجار ایرانی با شاخص های اعتماد و ریسک اقتصادی بالا موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌اند و همین موضوع ثابت  می‌کند که سرمایه‌گذاران ما در زمینه ریسک اقتصادی موفق هستند و در این راستا ما می توانیم از ظرفیت های خوب روسیه استفاده می شود.
 
انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری