کد خبر: 7016

معاون مرکز تخصصی مهدویت:

معاون مرکز تخصصی مهدویت گفت: اکثر جوانان دارای شجاعت و گذشت هستند البته به شرط آنکه رهبرشان این ویژگی را داشته باشد ما در روایات داریم که امام زمان (عج) دارای این خصوصیت هستند که سبب می‌شود تا جوانان جذب او شوند.

حجت الاسلام محمد رضا نصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به نقش جوانان در زمان غیبت امام زمان (عج) اظهار کرد: در زمان بعثت پیامبر (ص) جوانان ایشان را یاری کردند در زمان امیرالمومنین (ع) جوانانی مثل جعفر و زید ایشان را یاری کردند در حادثه عاشورا هم جوانان به نقش آفرینی پرداختند و امام حسین (ع) را یاری کردند.

معاون مرکز تخصصی مهدویت افزود: همین جوانان هم در عصر ظهور به یاری امام زمان (عج) می‌شتابند و او را یاری می‌کنند، امام علی (ع) در روایتی فرمودند که جوانان هستند که در عصر ظهور به کمک امام زمان (عج) می‌شتابند.

نصوری با اشاره به علت اطاعت جوانان از امام زمان (عج) بیان کرد: صفای باطنی که جوانان دارند سبب می‌شود تا روحیه اطاعت پذیری نسبت به امام زمان (عج) داشته باشند.

وی عنوان کرد: اکثر جوانان دارای شجاعت و ایثار و گذشت هستند البته به شرط آنکه رهبرشان این ویژگی را داشته باشد ما در روایات داریم که امام زمان (عج) دارای این خصوصیت هستند که سبب می‌شود تا جوانان جذب او شوند.

معاون مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به وظیفه جوانان ما درزمان غیبت امام زمان (عج) تصریح کرد: جوانان در زمان غیبت امام زمان (عج) ۴ وظیفه دارند که اول معرفت به امام زمان (عج) است و امام زمان (عج) را به عنوان رهبر و امام خود بشناسند، حضرت مهدی (عج) باید روح حاکم بر جوانان باشد.

نصوری گفت: دومین وظیفه جوانان در عصر غیبت امام زمان (عج) محبت به امام زمان (عج) است، سومین وظیفه جوانان اطاعت از امام زمان (عج) است و این امر اطاعت را باید در دوران غیبت تمرین کنند و از نائب ایشان مقام معظم رهبری اطاعت داشته باشند.

وی اظهار کرد: چهارمین وظیفه جوان منتظر این است که کار و تلاش کند برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج)، امام زمان (عج) با توجه به سن زیادی که دارند اما ظاهر جوانی دارند و این سبب می‌شود تا جوانان ایشان را یاری و همراهی کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری