کد خبر: 5244

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: مساجد در انقلاب اسلامی به عنوان مراکز بصیرت افزایی شناخته شده است و انقلاب اسلامی سبب شد تا در نگاه به جایگاه مساجد تحول ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به روز جهانی مساجد اظهار کرد: مساجد در انقلاب اسلامی به عنوان مراکز بصیرت افزایی شناخته شده است و انقلاب اسلامی سبب شد تا در نگاه به جایگاه مساجد تحول ایجاد شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: پیامبر (ص) به ما یاد دادند که تنها کارکرد مسجد راز و نیاز نیست و کارکردهای دیگری که پیامبر از مسجد النبی داشتند به غیر از عبادتگاه، مرکز امداد و مشاوره و دادگستری و همه امورمورد نیاز مردم بود و در مجموع مسجد النبی دانشگاه و حوزه علمیه بود.

حاجی صادقی بیان کرد: در پرتو انقلاب اسلامی ما داریم به سمت مسجد النبی می رویم و باید در هر مسجد کتابخانه داشته باشیم و در همه مساجد برنامه های عبادی مفیدی برای نمازگزاران تدارک ببینیم.

وی عنوان کرد: مهم ترین عامل حیات و پویایی یک مسجد نیروی انسانی است و انشالله دولت با تلاش خود مساجد را بهترین کانون و فضای عبادی و دینی کند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیان کرد: نباید فضایی دور و غیر قابل دسترس برای مساجد در نظر گرفته بشود، مهم ترین عامل و رکن اساسی مسجد امام جماعت است که باید شخصیتی خوش برخورد باشد و هیئت امنای مسجد هم افرادی دلسوزی برای مسجد باشند.

حاجی صادقی تصریح کرد: تعداد مساجد در کشور ما کم است و در تهران با کمبود مساجد مواجه هستیم که باید راهکاری برای آن اندیشیده بشود.

وی اظهار کرد: در کنار واحدهای مسکونی فضای مساجد را اولویت قرار دهیم و بهترین مکان را برای مساجد بگذاریم و نقطه مرکزی محله های  مسکونی را مسجد بسازیم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: پیامبر(ص) هنگامی که وارد شهر مدینه شدند کلنگ مسجد را زدند و مسجد را بنا کردند سپس منزل خود را ساختند که نشان از اهمیت و اولویت بالای مسجد در اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری