یادواره شهدای «رهروان حسینی – یاوران خمینی» همزمان با هفته دفاع مقدس به همت بسیجیان پایگاه امام سجاد (ع) در مسجد امام سجاد (ع) قم برگزار شد.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، همزمان با هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای «رهروان حسینی – یاوران خمینی» به همت بسیجیان و نمازگزاران پایگاه امام سجاد (ع) حوزه شهید حصیری ناحیه امام رضا (ع) در مسجد امام سجاد (ع) قم برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان و خانواده‌های شهدا، جانبازان و اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ حجت‌الاسلام محمد مهدوی، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، محور اصلی حرکت رزمندگان اسلام، به خصوص شهدا را ایمان و اعتقاد قلبی آنها به خداوند متعال دانست.

وی افزود: امام خمینی (ره) نیز بر همین اساس انقلابی را برپا کرد تا پلی محکم و رابطه‌ای مطمئن با صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) برقرار کند.

این استاد حوزه با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) تصریح کرد: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمام سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم داشته باشند، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.»

وی خاطرنشان کرد: برخی با ترفندهای دروغین عرفان جوانان ما را از راه اصلی منحرف می‌کنند، ما باید عرفان را از کسانی بیاموزیم که با شهادت رفتند و سعادت را برگزیدند.

مهدی با اشاره به اینکه باید در مسیر جهاد حرکت کنیم، تصریح کرد: مبارزه با نفس نوعی جهاد اکبر است.

مدیحه‌سرایی یکی از ذاکرین اهل بیت (ع)، اهدای بسته‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه دجالواره از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری