کد خبر: 6897

رئیس دانشگاه معارف اسلامی:

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: شش مجله علمی در دانشگاه معارف اسلامی منتشر می‌شود و فصلنامه اندیشه نوین دینی این دانشگاه جزو برترین مجلات علوم انسانی در کشور به شمار می رود.

به گزارش قم خبر،  حجت الاسلام ابراهیم کلانتری ظهر امروز در مراسم تودیع رئیس جدید دانشگاه معارف اسلامی، با اشاره به تدریس معارف اسلامی در دانشگاه ها اظهار کرد: از ابتدایی دهه شصت، تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه آغاز شد، اما تا سال 85 مرکزی برای تربیت مدرسان این رشته تاسیس نشد، در سال 85 با تاسیس دانشگاه معارف اسلامی جذب دانشجو برای رشته مدرسی معارف اسلامی در مقطع ارشد و دکترا و در پنج گرایش آغاز شد.

وی تصریح کرد: فعالیت و  و دانشگاه است، این دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا تاکنون نزدیک به هزار نفر دانشجو گرفته است و فارغ التحصیلان این دانشگاه به صورت صد در صد جذب می شوند، برای ورود به این دانشگاه رقابت سنگینی در جریان است و برای هر یک کرسی دکترا، نزدیک به چهل نفر داوطلب وجود دارد.

رئیس سابق دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به فعالیت های پژوهشی این دانشگاه گفت: هم اکنون شش مجله علمی در دانشگاه معارف اسلامی منتشر می‌شود و فصلنامه اندیشه نوین دینی این دانشگاه جزو برترین مجلات علوم انسانی در کشور به شمار می رود، با تاسیس دانشگاه معارف اسلامی انقلابی در عرصه تدریس درس معارف اسلامی رخ داد و در این دانشگاه 67 عنوان کتاب درسی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در دانشگاه معارف اسلامی دوره های ضمن خدمت برای مدرسان معارف اسلامی برگزار می شود و تاکنون نرم افزارهای متعددی در این دانشگاه تولید شده است، ما در دانشگاه معارف اسلامی تنها به دنبال تاسیس یک دانشگاه نبودیم، بلکه به دنبال انجام رسالت خود در انتقال دین بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری