کد خبر: 3252

استاندار قم:

استاندار قم گفت: عمده مشکلات بهزیستی کمبود امکانات و بودجه است ولی نباید در این زمینه ناامید بود زیرا دولت تمام توان خود را برای حمایت از قشر آسیب‌پذیر به کار گرفته و بودجه بهزیستی و کمیته امداد را کاهش نداده است.

خبرگزاری فارس: دولت به حمایت از قشر آسیب‌پذیر اهتمام جدی دارد

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش امروز در نشست صمیمی با جمعی از مدیران و کارکنان بهزیستی استان قم اظهار کرد: بهزیستی با قشر ضعیفی از جامعه در ارتباط است و اهداف انقلاب را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: با گذشت زمان، اعتماد مردم به سازمان‌هایی که اولویت کاری ایشان کمک به محرومین است بیشتر می‌شود که در این میان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی شاخص هستند.

استاندار قم بهزیستی و کمیته امداد را به مثال دو بال یک پرنده دانست و گفت: اگر این دو نهاد مکمل هم نباشند امور فقرا و مستضعفین به سرانجام نمی‌رسد.

وی کار در بهزیستی را بسیار مشکل دانست و گفت: با توجه به اینکه کارکنان این نهاد با افرادی که دچار بیماری، ناتوانی و گرفتاری هستند در ارتباط می‌باشند صبر فراوانی لازم دارند که این صبوری در کارکنان بهزیستی وجود دارد و قابل ستایش است.

استاندار قم با اشاره به تحریم‌هایی که از سوی دشمنان بر کشور ما وارد شده است بیان کرد: این تحریم‌ها آثار خود را این روزها به‌صورت جدی‌تری به مردم و جامعه نشان داده است.

صالحی‌منش ادامه داد: با توجه به اینکه قرار شد مذاکرات چهار ماه تمدید شود کنگره اروپا تقاضای تحریم جدی‌تری علیه ایران داد و این مسئله کار را برای دولت مشکل کرده است.

وی اضافه کرد: هنگامی ‌که این‌گونه مسائل پیش می‌آید آن دسته از افرادی که دچار آسیب می‌شوند قشر ضعیف جامعه هستند و عمده مشکلات که در بهزیستی شاهد آن هستیم به دلیل کمبود امکانات و بودجه است ولی نباید در این زمینه ناامید بود زیرا دولت تمام توان خود را برای حمایت از قشر آسیب‌پذیر به کار بسته است و در ردیف بودجه‌ها، بودجه بهزیستی و کمیته امداد را کاهش نداده است.

استاندار قم با بیان اینکه کمک به محرومین سیره اهل‌بیت (ع) است گفت: وقتی در سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم این بانوی بزرگوار در مدت عمر کوتاه خود تا چه میزان به نیازمندان توجه می‌کردند.

وی کار در بهزیستی را یک مجاهدت در راه خدا دانست و گفت: دولت موظف است برای بهزیستی هر آنچه از دستش برمی‌آید انجام دهد زیرا بهزیستی با همه تشکیلات و مجموعه‌ای که دارد در خدمت آحاد جامعه است.

صالحی‌منش با بیان مشکلات کار در این نهاد خاطرنشان کرد: اگر کار برای رضای خدا انجام شود و با رعایت نوع‌دوستی و کمک به ضعیفان و محرومان باشد خداوند برکات خود را نازل می‌کند.

به گزارش فارس، استاندار قم در پایان این دیدار مبلغ 20 میلیون ریال برای ضیافت افطار ایتام و دیگر مددجویان به بهزیستی هدیه کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری