کد خبر: 2462

مروری بر روزنامه‌های استان قم؛

روزنامه‌های استان در شماره امروز در حالی به پوشش و بررسی اخبار کشوری و استانی پرداختند که دراین‌بین خط‌ونشان شهردار قم برای دولت هم در نوع خود جالب بود!

به گزارش قم خبر به نقل از قم فردا ، روزنامه 19 دی در صفحه 9 خود طی گزارشی با عنوان "بی‌پاسخ ماندن ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در قم" نوشت: درحالی‌که فناوری اطلاعات یکی از مزیت‌های نسبی اقتصادی استان قم محسوب می‌شود، احداث شهرک تخصصی این موضوع 10 سال است که معطل قوانین دست و پاگیر مانده است.

نزدیک به 10 سال از مطرح‌شدن نخستین وعده‌ها در زمینه راه‌اندازی نخستین شهرک آی سی تی در قم می‌گذرد. در این مدت نه‌تنها کار احداث این شهرک به‌جایی نرسیده بلکه اماواگرها در مسئله واگذاری این کار به بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.

در بخش پایانی این گزارش نوشته‌شده است: ...، به نظرمی رسد با توجه به ویژگی‌های صنعت فناوری اطلاعات و مزیت نسبی استان قم برای سرمایه‌گذاری در این امر، تعلل‌هایی که تا امروز درراه اندازی این شهرک صورت گرفته، به صلاح استان نیست.

البته نباید ذکر این نکته را هم فراموش کرد که این روزنامه طبق روال هفتگی خود در اقدامی منحصربه‌فرد و جدید روزهای چهارشنبه به پوشش اخبار هفتگی دولت‌مردان بدون اشاره به زمان وقوع آن می‌پردازد.

روزنامه ایمان

به نوشته این روزنامه شرکت توزیع برق قم در خصوص خبر این روزنامه که روز دوشنبه در صفحه دوم با عنوان "شهردار قم: مسئولیت ایمنی برق بوستان‌های قم بر عهده شرکت توزیع برق است" منتشر کرده است که این روزنامه با عنوان "ایمنی برق بوستان‌های قم به عهده شرکت برق نیست" در ستون گوش شنوا و در صفحه انتهایی خود آورده است.

در این جوابیه آمده است: به استناد بند 11-4 آئین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق مصوب وزارت نیرو، شرکت‌های توزیع نیروی برق متعهد به حفظ و نگهداری از تجهیزات برقی تا نقطه تحویل به مشترک (کنتور برق) می‌باشد و مسئولیت بعد از کنتور برق به عهده مشترک می‌باشد. بدیهی است مسئولیت استفاده از برق‌های غیرمجاز و بدون استاندارد به عهده استفاده‌کنندگان اعم ا اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشد.

 

روزنامه شاخه سبز

این روزنامه در صفحه انتهایی خود عنوان "در صورت انصراف، شهرداری قم توان اجرای پروژه قطار شهری را دارد"را انتخاب کرد و نوشت: محمد دلبری شهردار قم با اشاره به پروژه‌های قطار شهری قم گفت: در صورت اعلام دولت مبنی بر عدم تأمین منابع مالی پروژه‌های مترو و منوریل و اینکه اعلام نماید نمی‌توانیم وظیفه‌مان را در این زمینه انجام دهیم و شورا هم مصوبه لازم را داشته باشد، شهرداری آمادگی تأمین منابع و پیشبرد کار را دارد.

وی بابیان اینکه پروژه قطار شهری تکلیفی است که بر عهده دولت قرار دارد و در قانون نیز این مورد قیدشده است عنوان کرد: تکمیل پروژه مونوریل قم برای شهرداری کاری ندارد ولی شهرداری هزینه کردن عوارض مردم در طرح‌های دولتی را ظلم به مردم می‌داند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم در پروژه قطار شهری بیش از سهم 50 درصدی خود هزینه کرده است گفت: ما از دولت در انجام پروژه‌های قطار شهری بیش ازآنچه در قانون آمده است انتظاری نداریم.

به‌هرحال دلبری با این اظهارات خود برای دولتی‌ها به‌خصوص استاندار قم که در طی روزهای اخیر خبر از رایزنی‌های انجام‌شده برای افزایش بودجه منوریل داده بود، خط‌ونشان کشید.

 

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری